استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای مبارزه با مواد افیونی باید هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف موجود در کشور اتفاق و نقش‌آفرینی و فرهنگ‌سازی در حوزه مواد مخدر به منظور پیشگیری از آن به طور ویژه در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: شروع تیرماه مصادف است با هفته مبارزه با مواد مخدر و پنجم تیر ماه روز جهانی مبارزه با این مواد افیونی است.

وی با بیان اینکه این هفته در کشور ما مصادف با هفته قوه قضاییه است و ضمن تبریک این ایام به تمام کسانی که در این حوزه نقش‌آفرینند افزود: آنچه که بسیار حائز اهمیت است این بوده که در همسایگی کشوری قرار داریم که در کمتر از ۲ دهه قبل ۹۰۰ تن موادمخدر تولید می‌کرده و هم اینک بیش از ۱۲ هزار تن تا ۱۵ هزار تن مواد تولید می‌کند.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه ۷۰۰نوع مواد مخدر صنعتی جدید شناسایی شده بنابراین در خط اول جبهه مبارزه با مواد مخدر قرار دادیم و بیشترین شهید را در این راه تقدیم جامعه بشریت کرده‌ایم افزود: روز جهانی مبارزه با موادمخدر روزی است که برای بعضی از کشور‌های جهان یک شوخی است، چون اگر می‌خواستند با آن مبارزه کنند از تولیدکنندگان این مواد حمایت نمی‌کردند.

وی بیان کرد: از زمانی که آمریکا در افغانستان مستقر شده کشت مواد مخدر بیش از ۱۵ برابر شد و این حکایت دارد که آن‌ها نمی‌خواستند با این مواد مبارزه کنند کما اینکه نوع صنعتی هم بیشترین تولیدش مربوط به همین کشور‌های مدعی است.

موهبتی تصریح کرد: بنابراین اگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر می‌خواهد اتفاق بیفتد باید روی پای خودمان بایستیم و اتکایی به کمک‌های سازمان‌های مدعی جهانی و کشور‌های مدعی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه هزینه توزیع و عرضه موادمخدر باید افزایش و کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند هزینه گزاف دهند خاطرنشان کرد: در کمیته‌های پنجگانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی صورت گرفته و در سال گذشته هم در حوزه مقابله اقدامات جدی انجام شد که طبق آن کشفیات مواد مخدر نسبت به سال‌های قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار