تصویب هزینه بلیط برای بازدید از پارک ملی ایران کوچک در فضای مجازی سر و صدایی به پا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پارک ملی ایران کوچک یکی از بوستان‌های شهر کرج است. این پارک در زمینی به مساحت هفت هکتار در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری واقع و در آن زیست‌بوم ۱۲ منطقه گردشگری و فرهنگی مهم کشور شبیه‌سازی شده‌است. پارک ایران کوچک طرحی ملی است که به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.

در این پارک برخی سکونتگاه‌های اقوام ایرانی شبیه‌سازی شده‌است و معماری استان‌های یزد، اصفهان، خوزستان، فارس، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان دیده می‌شود. این طرح قابلیت توسعه را دارد و چند نماد دیگر از جمله تپه اُزبکی نیز به آن اضافه خواهدشد.

بازدید از این مجموعه تا پایان خردادماه به صورت رایگان انجام می شد اما اخیرا برای ورود به آن مبلغی را درنظر گرفته اند که سوژه برخی ها در شبکه های اجتماعی شده است. عده ای می گویند که چطور ممکن است برای ورود به یک پارک، بلیط درنظر گرفته شود و عده ای هم معتقد هستند که هزینه پارک ملی ایران کوچک از طریق غرفه های آن به دست می آید و نیازی به دریافت هزینه از مردم نیست و برخی هم می گویند که اعمال هزینه برای اداره و گسترش پارک مفید است.

اما پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج نیز در این باره گفت: علت دریافت هزینه بلیط، تامین هزینه های حفظ و نگهداری از پارک ملی ایران کوچک است و هرچیزی که رایگان باشد شاید شهروندان چندان نسبت به آن اهمیت قائل نباشند.

او افزود: همچنین باید شرایطی ایجاد می شد تا افرادی که قصد بازدید از اماکن تاریخی را دارند به پارک بیایند نه آن هایی صرفا با دوست و رفیق از صبح تا شب در پارک می چرخند.

بضاعتی پور گفت: اگر تا پایان سال شاهد نارضایتی شهروندان از دریافت هزینه بلیط باشیم فکر دیگری راجع به آن می کنیم.

او افزود: اکنون مبلغ بلیط بازدید از پارک ملی ایران کوچک برای هر نفر، ده هزار تومان تعیین است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.