هفته نخست تابستان (یکم تا هفتم تیرماه)، هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ضمن تبریک ایام هفته صرفه‌جویی گفت: نزدیک به سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفه‌جویی در مصرف "آب" نام گذاری شده است و فصل گرما تداعی کننده مباحثی، چون تبخیر، کم‌آبی، صرفه‌جویی و... بوده است، اما به منظور وفاق و هماهنگی در ارکان وزارت نیرو و لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفه‌جویی در آب و برق نامگذاری شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه افزود: این هفته به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت، فعالیت‌های فرهنگی-آموزشی بسیاری برای ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آب و برق و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود

او به اهمیت آگاهی بخشی در زمینه صرفه‌جویی اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب و برق محور‌هایی هستند که رسانه‌های همگانی می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می‌شوند، بیشتر آگاه کنند.

او بیان کرد:در واقع مصرف‌کنندگان می‌دانند که تلاش امروز آنان برای رفاه بیشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب و برق برای آیندگان است. مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ضمن اشاره به کاهش نزولات جوی و افت شدید منابع آب سطحی و زیرزمینی استان افزود: حجم نرمال سد‌های استان ۲۷۹۷ میلیون متر مکعب است و در حال حاضر کل حجم آب ذخیره شده در پشت این سد‌ها ۱۴۸۶ میلیون متر مکعب می‌باشد که در مجموع ۵۳ درصد آب در پشت سد‌های این استان داریم و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد بود.

آریانژاد ادامه داد: امسال با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش دما، میزان مصرف آب در بخش‌های بهداشت و کشاورزی به شدت افزایش یافته است؛ بنابراین نیازمند توجه جدی همگان به مدیریت مصرف آب خصوصا در حوزه کشاورزی هستیم.

هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق (مدیریت مصرف) ۱-۷ تیر ماه ۱۴۰۰ سه شنبه ۱ تیرماه: مدیریت مصرف آب، برق و خانواده چهارشنبه ۲ تیرماه: مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه پنجشنبه ۳ تیر ماه: مدیریت مصرف آب و برق، صنعت سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی جمعه ۴ تیر ماه: مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی شنبه ۵ تیر ماه: مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین یکشنبه ۶ تیرماه: مدیریت مصرف آب و برق غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست دوشنبه ۷ تیرماه: مدیریت مصرف آب و برق، اقتصاد و حقوق شهروندی.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب شرب ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.