رژیم صهیونیستی سامانه جدیدی را برای هدف قرار دادن پهپاد‌ها آزمایش کرد که با لیزر کار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی از اجرای یک رشته آزمایش روی سامانه پدافند هوایی جدید خبر داد که با اشعه لیزر کار می‌کند و مأموریت آن هدف قرار دادن پهپادهاست.

در بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است: «این آزمایش‌ها با همکاری شرکت صنایع نظامی و نیروی هوایی اسرائیل انجام شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «سامانه لیزری ویژه‌ای روی جنگنده‌ها نصب شده است که می‌تواند پهپاد‌ها را در ارتفاعات مختلف هدف قرار دهد. این سامانه عوامل هوایی را هدف قرار می‌دهد و هزینه آن نیز بسیار پایین است.»

این آزمایش‌ها طی یک دوره زمانی چند روزه و با هماهنگی مقامات شرکت صنایع دفاعی صهیونیستی البیت سیستمز (Elbit Systems)، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و بخش تحقیق و توسعه وزارت دفاع انجام شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ سه برنامه جداگانه را با هدف توسعه سه سامانه لیزری پرقدرت به منظور تقویت توان دفاعی و افزایش کارایی سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین آغاز کرد. علی رغم این موفقیت اخیر، انتظار نمی‌رود این سامانه‌های لیزری تا چندین سال در دسترس باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۱ تير ۱۴۰۰
ایران هم از همین حالا باید روی این سامانه کار کند
آخرین اخبار