استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان به صورت فعلی باشد قطعا شرایط ویروس کرونا بسیار خطرناک خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست استانی کرونا  گفت:از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌شد که شرایط و وضعیت پیک سوم کرونای سیستان و بلوچستان با پیک پنجم کشور همراه است و وضعیت این استان را به سمت هشدار ببرد، چون هم اعتقادات، انتخابات و امتحانات سه مقوله‌ای بود که به ایجاد و پیش‌بینی این وضع کمک می‌کرد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان برگزاری نماز‌های جماعت و مباحث رفت‌وآمد‌های ایام عید فطر، امتحانات و برگزاری انتخابات شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شد که متاسفانه در این موارد تذکرات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام نشد افزود: همه‌ی مردم و دست‌اندرکاران اهتمام جدی در رعایت پروتکل‌ها، تعطیلی بازار و مراکز جمعیتی بویژه مساجد و تالار‌های عروسی داشته باشند و تمام اجتماعات در سطح سیستان و بلوچستان باید با رعایت تمامی این پروتکل‌ها باشد و فرمانداران و مردم به این موضوع توجه کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد مجموعه فوتی‌های کرونایی ما در این مدت افزایش یافته و چند روزی است که این عدد بالای ۱۰ نفر است و انتظار همراهی و همکاری داریم.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی توسعه دهند و دستگاه‌های دست‌اندرکار نیز به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی بیایند تا بتوانیم کرونا را در سیستان و بلوچستان شکست دهیم.
موهبتی بیان کرد: امیدواریم که وزارت بهداشت و درمان به سیستان و بلوچستان توجه جدی داشته باشد و گله داریم، چون امکانات و تجهیزات بویژه نیروی انسانی عقب هستیم که باید بیشتر توجه شود و همچنین از جهت تخت بیمارستانی استان از همه کشور عقب‌تر است و این‌ها عواملی بوده که اگر روند بیماری ادامه یابد برای مردم استان چالش ایجاد می‌کند.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم و مسوولان این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و بار دیگر می‌گوییم که هر کجا که پروتکل‌ها بهداشتی رعایت نشوند دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف و موظف‌اند که شکایت را تنظیم و نامه به حوزه قضایی بزنند و دادستان و حوزه قضایی استان پای کار هستند و حکم پلمب این مکان‌ها را صادر خواهد کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ثبت ۸۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته این ویروس در سیستان و بلوچستان از زمان همه‌گیری تاکنون رکورد زد.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: با افزوده شدن ۸۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۴۶ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۳۷۶ بیمار حاد تنفسی و ۲۳۰ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

ریئس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: با فوت هشت مورد جدید شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک هزار و ۴۷۰ نفر رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار