نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد تعهد یائیر لاپید این رژیم را در خطر قرار می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه تایمز اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز، دوشنبه مدعی شد تعهد «یائیر لاپید» وزیر خارجه جدید این رژیم برای در اختیار قرار دادن پیشاپیش اطلاعات هرگونه اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران که ممکن است علیه ایران اتخاذ شود، این رژیم را در معرض خطر قرار خواهد داد.

نتانیاهو امرور (دوشنبه) با اشاره به بمباران سال ۱۹۸۱ که به دستور «مناخیم بگین» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی انجام شده بود، مدعی شد: اگر روند غافلگیری نمی‌بود، ما نمی‌توانستیم رآکتور عراق را نابود کنیم.

نتانیاهو همچنین گفت بار‌ها واشنگتن از وی چنین درخواستی را در طول ۱۵ سالی که در قدرت حضور داشت، کرده بود و وی هربار با آن مخالفت کرده بود.

او در ادامه اعلام کرد که به طور مشخص جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور از وی خواسته بودند که آن‌ها را در خصوص ایران غافلگیر نکنند؛ اما او از دادن چنین تعهدی سرباز زده و گفته بود: من درخواست شما را در نظر دارم.

نتانیاهو در ادامه سخنان خود مدعی شد: از حالا به بعد، کابینه جدید باید تمامی اقداماتش علیه برنامه هسته‌ای ایران را با دولت مستقر در واشنگتن هماهنگ کند؛ دولتی که برای پیوستن دوباره به توافق خطرناک هسته‌ای عجله دارد و آنچه برای همگان آشکار است، این است که اقدامی نظامی علیه ایران صورت نخواهد گرفت.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا‌های بی اساس خود گفت: من نمی‌توانم تصور کنم که ما می‌توانستیم پیامی سست‌تر و از جانبه ضعف‌تر از این اقدامی که انجام شده، به ایران می‌بفرستیم. اکنون جمهوری می‌تواند راحت سر بر بالین گذارد.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پایان نتیجه گیری کرد که کابینه جدید این رژیم شایستگی اداره امور را ندارد و به همین خاطر او تمامی تلاشش را خواهد کرد تا ائتلاف صورت گرفته را از کار برکنار کند.

گفتنی است یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بر سیاست «عدم غافلگیری» یکدیگر توافق کرده و قول دادند تا کانال‌های ارتباطی خود را پیوسته باز نگه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار