معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: محموله جدید واکسن کرونا به تعداد ۱۹هزار و ۱۹۴ دوز وارد استان شد و تزریق آن از فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آبادمریم کوشکی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  اظهار کرد: این واکسن از نوع سینوفارم است و با اولویت تکمیل مرحله اول واکسیناسیون افراد واجد شرایط تزریق خواهد شد.

وی افزود: تا پیش از این ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان و ۱۰۱ هزار و ۴۷۸ دوز آن تزریق شده بود و پیش بینی می‌شود با تولید انبوه واکسن ایرانی، روند واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری بگیرد.

کوشکی ادامه داد: تاکنون ۸۵ هزار و ۴۱۰ دوز اول و ۱۶ هزار و ۶۸ دوز دوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است و محموله جدید برای تکمیل دوز اول واکسیناسیون تزریق خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال، ۶۷ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۵۶ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال لرستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و مابقی نیز به دلایلی از جمله عدم تمایل افراد، واکسینه نشده اند.

وی توضیح داد: اولویت واکسیناسیون افراد بر اساس دسته بندی سنی و بیماری‌های خاص و سخت علاج بر مبنای ثبت نامی‌های سامانه سیب و یا مراجعه افراد بوده است.

کوشکی گفت: در حال حاضر سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت نام گروه‌های هدف فعال است که بر این اساس چند روز پس از ثبت نام، پیامک تاریخ و مکان دریافت واکسن برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد که مدت زمان ارسال پیامک نیز بستگی به تعداد واکسن ارسالی برای استان دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.