استاندار مازندران گفت: براي حفظ سكونت دائم در روستاها و جلوگيري از مهاجرت بايد به موضوع ايجاد اشتغال و كسب درآمد در روستا توجه ويژه داشت.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي استانداري، سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران درجلسه هماهنگی توسعه روستایی استان بيان داشت: به منظور حفظ سكونت دائم در روستاها و جلوگيري از مهاجرت بايد به موضوع ايجاد اشتغال و كسب درآمد در روستا توجه ويژه داشت.
وی بر لزوم بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت ها و داشتن برنامه منسجم و اصولی همسو با اهداف دولت عدالت محور با هدف توسعه مناطق روستایی تاکید کرد و افزود: مسوولان ذیربط باید نسبت به تحقق این امور اهتمام بیشتری داشته باشند.
طاهايي اذعان داشت: در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به ويژه طي چند سال گذشته خدمات مهم و ارزنده اي به روستاها شده و بسياري از نيازهاي زيرساختي آن تامين گرديد.
استاندار مازندران ادامه داد: البته امکانات و ظرفیت های بالقوه ای درمناطق روستایی وجود دارد که شناسایی و استفاده اصولی از‌آنان ، عامل مهمی در توسعه بیش از پیش این مناطق محسوب می شود.
استاندار مازندران تصريح كرد: يكي ديگر از شاخص هاي مهمي كه بايد در روستاها مورد توجه قرار گيرد رونق فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي ست.
ذات الله زارعي، مديركل دفتر امور روستايي استانداري نيز طي سخناني در اين جلسه لازمه توسعه و عمران در مناطق روستایی را داشتن برنامه منسجم و اصولی ذکرکرد و اظهارداشت: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری ها در تحقق این مهم نقش اساسی بر عهده دارند.
زارعی افزود: در دولت های نهم و دهم و با توجه به اقدامات صورت گرفته، تا حدودی میل به مهاجرت معکوس از شهرها به مناطق روستایی را شاهد بودیم.
وی گفت: در صورت اتخاذ راهکار درست و اصولی می توان علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان، شاهد شکوفایی بیش از پیش در این مناطق باشیم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.