آلمان یک شهروند روس را که در یکی از دانشگاه‌های این کشور کار می‌کند، به اتهام همکاری با سرویس‌های ویژه روسیه بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دادستان آلمان امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی از بازداشت یک شهروند روسی به جرم جاسوسی خبر داد.

این مظنون، در  یکی از دانشگاه‌های آلمان مشغول به کار بوده است و  به ادعای مقامات آلمانی، او بین اکتبر ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱ حداقل سه جلسه با نماینده سرویس‌های ویژه اطلاعاتی روسیه برگزار کرده و اطلاعات جمع آوری شده از  محل کارش را در ازای دریافت پول به آن‌ها فروخته است.

دفتر دادستان عمومی آلمان در بیانیه مطبوعاتی گفت: جمعه گذشته (۱۸ ژوئن)، دادستانی فدرال دستور بازداشت این شهروند روسی را صادر کرد. جستجو‌ها در محل کار و محل زندگی فرد بازداشت شده در حال انجام است. او متهم به همکاری با سرویس‌های جاسوسی روسیه  از ابتدای اکتبر سال ۲۰۲۰ است. 

دادگاه آلمان روز شنبه دستور بازداشت این مرد را تا زمان صدور کیفرخواست احتمالی صادر کرد.

برلین پیش از این چندین بار مسکو را به حملات سایبری علیه بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان) متهم و ادعا کرده بود که ردپایی از روسیه در حملات سایبری به پارلمان آلمان در سال ۲۰۱۵ وجود دارد. اما در نهایت مقامات آلمان مدرکی برای اثبات این ادعا‌ها که روسیه آن را پوچ و بی اساس خواند، مدرکی ارائه ندادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار