یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به برگزاری جشن‌های انتخاباتی کاندیدا‌های پیروز گفت : مردم باید بدانند کرونا هنوز از بین نرفته و چنانچه اصرار به حضور در این جشن‌ها دارند، حتما باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به قابلیت ماندگاری ویروس کرونا در هوای گرم گفت : مطالعات و شواهد نشان می‌دهد این ویروس در حرارت بالا هم قدرت ماندگاری داشته و می‌تواند بیماری زایی داشته باشد، بنابراین نیاز است افراد خطر کرونا را همچنان جدی بگیرند.

او به اجتماعات انتخاباتی در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت : این اجتماعات که برخی در فضای باز و برخی در فضا‌های مسقف برگزار شد ممکن است منجر به چرخش ویروس شده و این احتمال هست که در هفته‌های آتی شاهد شروع موج پنجم کرونا باشیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: در حال حاضر شاهد برگزاری اجتماعات و جشن‌های بعد از انتخابات هستیم که تقاضا داریم این جشن‌ها حتما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در و فضای باز برگزار شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کرونا جایی نرفته و همینجاست و همه باید با جدیت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وزیری ادامه داد: متاسفانه برخی مردم با توجه به انجام واکسیناسیون نسبت به ویروس کرونا بی توجه شده اند، درحالیکه تا زمان ایمن سازی حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه همچنان باید رعایت پروتکل‌ها بویژه استفاده از ماسک با جدیت ادامه یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: جشن و شادی خوب است، به شرط آنکه در فضای باز و با رعایت دستورالعمل ها بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.