مرادنیا گفت: در هیچ دولتی به اندازه این دولت به توسعه استان کردستان توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کروستان در سنندج اظهار کرد: به عقیده بنده کار‌هایی که در این مقطع در حوزه توسعه استان کردستان صورت گرفت اقدامات بی‌نظیر و قابل‌قبولی بوده است.

استاندار کردستان افزود: در کنار کار‌های عمرانی و کار‌های سرمایه‌گذاری در استان یک سری کار‌ها در حوزه فرهنگ اتفاق افتاد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

او با بیان اینکه در کنار عملیاتی کردن اهداف و برنامه‌های سند توسعه استان به برخی برنامه‌ها و پروژه‌های بر زمین مانده نیز توجه خاصی صورت گرفت، گفت: در این مقطع با وجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها برخی پروژه‌های عمرانی با ۱۵ سال عمر به سرانجام رسید.

مرادنیا افزود: افزایش میانگین تخت‌های بیمارستانی، اجرای پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام، پیگیری اختصاص سهم آب، اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه آب از جمله کار‌های دولت در کردستان است.

او عنوان کرد: در هیچ دولتی به اندازه این دولت به توسعه استان کردستان توجه نشده است.

استاندار کردستان افزود: پیگیری مشکلات استان‌ها در این فرصت اندک باقیمانده نشان از دغدغه‌مندی و نگاه توسعه‌ای مجموعه دولت در سطح کشور است.

او عادلانه نبودن پرداخت تسهیلات به استان‌ها را از مهمترین مشکلات در فرایند توسعه دانست و گفت: کردستان سهم اندکی معادل ۶ دهم درصد از تسهیلات کشور دارد در حالیکه تنها ۴۰ تا ۵۰ درصد تسهیلات در تهران هزینه می‌شود

استاندار کردستان گفت: ایجاد منطقه ویژه و منطقه آزاد دو موضوع بسیار مهم و از مطالبات به حق مردم کردستان بود که در این دولت انجام گرفت و تاثیر بسیاری در توسعه استان خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.