معاون جوانان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: جوانان و نوجوانان در کانون آسیب پذیری و تهدید مرگبار اعتیاد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، لیلی احمدی معاون جوانان جمعیت هلال احمر مازندران به مناسبت پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: در نهایت تاسف باید اذعان کرد که جوانان و نوجوانان در کانون آسیب پذیری و تهدید مرگبار اعتیاد قرار دارند.

او افزود: بیشترین گروه متاثر از آسیب اعتیاد نیز افراد ۱۵ تا ۲۲ سال هستند که همین وضعیت بر پیچدگی مسئله می‌افزاید.

احمدی گفت: در کشور ما نیز هفته مواد مخدر که در تیرماه برگزار می‌شود مسلما یک بازه زمانی مناسبی است تا بیشتر بر پدیده مخرب و ویرانگری، چون اعتیاد خصوصا در قشر جوان تمرکز کنیم و بردلایل بروز ودر جهت فهم وشناخت راهکار‌هایی برای پیشگیری ومقابله با آن تحقیق کنیم.

او افزود: متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها معضل اعتیاد به دلایل متعددی به‌صورت فزاینده در میان اقشار گوناگون جامعه در حال گسترش است و همه روزه شاهد گرفتار شدن طیف وسیعی از مردم در دام این بلای خانمان‌سوز هستیم.

احمدی گفت: مطالعات انجام یافته در این زمینه علل و عوامل مختلف فردی، اجتماعی و خانوادگی را در گرایش به مصرف مواد مخدر موثر می‌داند.


معاون جوانان جمعیت هلال احمرمازندران گفت: در چنین شرایطی به‌نظر می‌رسد فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و جوانان بتواند بیش از هراقدام دیگری به پیشگیری و کاهش دامنه رشد این معضل اجتماعی کمک کرده و از اثرات تخریبی آن بکاهد.

او افزود: تربیت اصولی و حمایت صحیح والدین از فرزندان نه تنها می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به اعتیاد شود بلکه در درمان اعتیاد نیز می‌تواند به شدت موثر باشد.

احمدی گفت:متخصصین براین باورند که مسئله تربیت وکیفیت روابط خانوادگی تأثیر بسزایی در ماهیت مشکلات رفتاری نوجوانان دارد به گونه‌ای که رابطه صمیمی والدین و نوجوانان باعث می‌شود تا در هنگام مشکلات و بحران‌های نوجوانی، به جای پناه بردن به مواد مخدر و دوستان ناباب، در محیط عاطفی خانواده باقی بمانند و با به کار گیری مهارت‌های حل مساله مشکلات خود را برطرف کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.