مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : تاکنون ۲۶ هزار تُن گندم از سطح ۱۵ هزار هکتار مزارع زیر کشت این محصول استراتژیک در مناطق گرمسیری این شهرستان برداشت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : در مجموع سال زراعی جاری، ۲۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان گیلانغرب به کشت گندم اختصاص یافته است.

او گفت : عملیات برداشت گندم از مزارع مناطق سردسیر نیز از امروز آغاز و پیش بینی می‌شود هفت هزار تُن گندم نیز از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب افزود: پیش بینی می‌شود در مجموع برداشت گندم در این شهرستان به ۳۳ هزار تُن برسد که ۲۷ درصد کمتر از سال قبل است.

حیدرپور دلیل افت تولید محصول گندم امسال را به دلیل نبود بارش و پراکنش مناسب بارندگی و وقوع چند مورد آتش سوزی در ۵۹ هکتار از مزارع گندم این شهرستان اعلام کرد.

او ادامه داد: هفت مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی کار خرید گندم را برعهده دارند و تاکنون ۲۴ هزار تُن گندم مازاد برمصرف کشاورزان براساس نرخ تضمینی تعیین شده، خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب افزود: ۱۰۷ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت کلزا رفته که کار برداشت این محصول پایان یافته و ۱۴۰ تُن کلزا برداشت شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.