شرکت Rocket Lab اعلام کرد که در ۱۵ ژوئن موفق به بستن قراردادی با آزمایشگاه علوم فضایی (SSL) دانشگاه کالیفرنیا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس نیوز، ماموریت smallsat ناسا که قرار بود سال گذشته انجام شود و لغو شد، ممکن است از طریق همکاری با شرکت Rocket Lab دوباره احیا شود.

شرکت Rocket Lab اعلام کرد که در ۱۵ ژوئن موفق به بستن قراردادی با آزمایشگاه علوم فضایی (SSL) دانشگاه کالیفرنیا، برای شروع کار طراحی نسخه جدید ماموریت Escape and Plasma Acceleration and Dynamics Explorers سفر به مریخ که به اختصار EscaPADE نامیده می‌شود، شده است.

آخرین وضعیت ماموریت EscaPADE

دو فضاپیمای EscaPADE برای بررسی تعامل باد خورشیدی با جو سیاره به مدار مریخ می‌روند. ماموریت EscaPADE یکی از سه مأموریتی بود که ناسا در سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از برنامه کوچک مبتکرانه برای اکتشافات سیاره (SIMPLEx) از مأموریت‌های سیاره smallsat انتخاب کرد. برنامه اصلی برای EscaPADE این بود که به عنوان محموله ثانویه به سیارک کمربند اصلی در سال ۲۰۲۲ پرتاب شود.

ساخت دو فضاپیمای EscaPADE برای ماموریت Mars smallsat

با این حال، تغییر در وسیله پرتاب Psyche، از Falcon ۹ اسپیس ایکس به Falcon Heavy، پارامتر‌های مسیر ماموریت را تغییر داد. در بازبینی اولیه طراحی EscaPADE در آگوست ۲۰۲۰، آژانس تشخیص داد که انجام این ماموریت فعلا امکان پذیر نیست.

ناسا بررسی EscaPADE، معروف به Key Decision Point C را به اواسط سال جاری موکول کرد، زیرا به دنبال فضاپیمایی جدید بود. اوایل سال جاری ، شایعاتی در جامعه علوم سیاره‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه شرکت Rocket Lab به نوعی در مأموریت تجدید نظر شده EscaPADE درگیر می‌شود. مقامات آژانس هم در جلسات اخیر گفتند که بررسی EscaPADE برای تابستان امسال برنامه ریزی شده، اما اطلاعات دیگری راجع به این ماموریت ارائه نکردند.

فضاپیمای EscaPADE در اصل به عنوان یک فضاپیمای ۶۰ در ۷۰ در ۹۰ سانتی متر توصیف شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار