آرش آزادی، رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت: این اقدام با اعتبار یک میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سازمانی انجام شده است.
آزادی افزود: با احتساب این دو دستگاه این ادارهکل دارای ۴۱ دستگاه کامیون نمکپاش اتوماتیک میشود که به منظور اجرای راهداری زمستانی در راهدارخانههای استان مستقر میشوند.
او با اشاره به اینکه در اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری همدان در سالهای اخیر اقدامات موثری در زمینه بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری انجام شده است، گفت: همه این اقدامات با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تأکیدات بسیاری بر روی آن دارند و ما این شعار را سرلوحه کار خود قرار داده و با این اقتصاد مقاومتی توانسته ایم بسیاری از اقداماتی را که میتواند کاهش هزینهها را به دنبال داشته باشد و با تمام توانی که متخصصان داخلی دارند، انجام دهیم.
رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای همدان یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان در کل دارای ۴۱۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری است که تعداد زیادی از این ماشین آلات به دلیل فرسودگی و سن بالا از رده خارج هستند و در سالهای گذشته ما توانستیم با نوسازی، تا حدودی سن ماشین آلات را کاهش دهیم.
آزادی تأکید کرد: با توجه به آغاز عملیات راهداری تابستانی و امور جاری راهداری حدود ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات در خدمت این موضوع بوده که در تمامی شهرستانهای استان مشغول امور راهداری تابستانی هستند.
او با بیان اینکه در حوزه کاری این اداره دغدغههای فراوانی وجود دارد، ابراز داشت: یکی از دغدغههای مهم، فرسودگی ماشین آلات راهداری است که این فرسودگی موجب شده تا تعمیرات زیادی بر روی این ماشین آلات انجام دهیم و این تعمیرات از طریق همین نیروهای بومی و به شکل بسیار خوب و کاملی در حال انجام است.
آزادی اضافه کرد: گرانی قطعات یدکی ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بار مالی بسیار بالایی را برای اداره به دنبال دارد و هر ساله ما در واقع باید خیلی از توان مالی خود را در بحث هزینه قطعات یدکی ماشین آلات فرسوده بگذاریم.
او افزود: اعتبارات خوبی در این سالها برای بازسازی تخصیص داده شده و این اعتبارات وقتی افزایش پیدا کند ما میتوانیم با بازسازی ماشین آلات عمر دوباره به آنها دهیم و در حقیقت یک دستگاه که بازسازی میشود قطعا تا چند سال ما را بیمه میکند.
این مسئول گفت: نوسازی ماشین آلات سهم بسزایی در کاهش هزینههای تعمیراتی دارد و در دو سه سال اخیر توانستیم ۵ الی ۶ دستگاه به دستگاههای راهداری اضافه کنیم که این خود در حوزه کاری ما در امور راهداری تابستانه و زمستانه و همچننین کاهش هزینههای تعمیراتی موثر است.
آزادی بیان داشت: یکی دیگر از دغدغهها در بحث راهداری و ماشین آلات، نبود راننده ثابت برای دستگاههای راهداری است، طبق اطلاعات علمی که وجود دارد بیش از ۶۰ درصد خرابیهای غیرعادی و زودرس ماشین آلات در واقع نبود اپراتور ثابت و همچنین بازدیدهای روزانه و ثابت و دورهای است که امیدواریم بتوانیم با جذب راننده ثابت، قدمهای موثری در کاهش خرابیهایی که به آن اشاره شد، داشته باشیم.
او بیان کرد: در زمینه بازسازی ما دو قرارداد با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد تومان در حال حاضر داریم که این قرارداد بازسازی ۱۱ دستگاه سنگین راهداری شامل لودر و گریدر است که امیدواریم تا آغاز راهداری زمستانی، به چرخه ناوگان راهداری استان اضافه شود.
این مسئول ابراز امیدواری کرد: همچنین در بحث نوسازی ۳ دستگاه لودر با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد تومان خریداری شده است که انشاالله به زودی شاهد افزوده شدن آن به چرخه ناوگان راهداری استان هستیم.
او با اشاره به اینکه ۴۲ دستگاه فرسوده و از رده خارج هستند، اظهار داشت: اخیرا تعداد ۳ دستگاه لودر با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شده است.
رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای همدان تأکید کرد: در حال حاضر عمر ماشین آلات این اداره بالاست و علی رغم نوسازیهای سالیان اخیر، امیدواریم با ادامه این روند عمر ماشین آلات خود را حداقل به عمر استاندارد نزدیک کنیم.
آزادی بیان کرد: راهداری استان همدان نیازمند ۱۰ دستگاه گریدر و حداقل ۲۰ دستگاه کامیون نمکپاش اتومات و کمپرسی و همچنین ۵ دستگاه تریلر کشنده است که بتوانیم تا حدودی نسبت به استانهای همجوار از نوسازی ناوگان بهرهمند باشیم.
انتهای پیام/د