وزارت بهداشت اعلام کرد: شهرستان‌های چابهار و دشتیاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این شهر‌ها به صورت نیمه تعطیل در می‌آیند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در شهر‌های قرمز ادارات با یک سوم کارکنان باز هستند و بقیه به صورت دورکاری وظایف خود را انجام می‌دهند.

او  افزود : مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های با وضعیت قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک فعالیت می‌کنند و ادارات و سازمان‌ها نیز باید با یک سوم نیرو‌ها و بقیه به صورت دورکار فعالیت کنند.

ستاد‌های مدیریت کرونا در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری هم درحال اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه رفت و آمد در شهر‌ها هستند؛ هفته پیش هم چابهار در فهرست معدود شهر‌های قرمز ایران بود.

هم مرز بودن شهر‌های ساحلی مکران به صورت دریایی و زمینی با هند و پاکستان و شیوع گسترده نوع جهش یافته کرونا در این دو کشور و با توجه به رفت و آمد‌های گسترده‌ای که در دوطرف انجام می‌شود، شیوع کرونا در دو شهر را افزایش داده است.

کامران کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: آمار مبتلایان بیماری نسبت به هفته قبل ۱۵۰ درصد افزایش یافته و ظرفیت تخت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه رو به تکمیل شدن است.

او افزود : با تکمیل شدن ظرفیت ۱۰۰ درصدی بخش کرونا در بیمارستان‌های ایرانشهر و چابهار وضعیت این ۲ شهرستان نسبت به سایر نقاط جنوب استان بحرانی‌تر می‌باشد.

بیمارستان امام علی چابهار تنها مرکز درمانی جنوب بلوچستان است که علاوه بر چابهار و دشتیاری به شهرستان‌های کنارک، راسک، سرباز و قصرقند هم خدمات می‌دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.