معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اتمام عملیات مرمت و آسیب شناسی بخش‌هایی از تکیه معاون الملک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث اعظمی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ارزشمندی بنای تاریخی تکیه معاون الملک، گفت : باتوجه به اهمیت این بنای تاریخی، هرساله اعتباراتی را برای مرمت، آسیب شناسی و رطوبت زدایی آن اختصاص پیدا می‌کند.

او گفت : براین اساس، پارسال حدود دو میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و آسیب شناسی بخش‌هایی از تکیه معاون الملک اختصاص پیدا کرد.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه عملیات مرمت و آسیب شناسی بخش‌هایی از این بنا از حدود دو ماه پیش آغاز شده، افزود: با اعتبار اختصاص یافته، علاوه بر مرمت بخشی از دیوارها، دفع رطوبت از پنجره‌های چوبی و دیوار‌ها و کاشی‌های آسیب دیده انجام شد. همچنین در بحث تاسیسات روشنایی و حفاظتی نیز اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم.

او در خصوص آخرین روند اقدامات انجام شده برای دفع رطوبت از تکیه معاون الملک افزود: پارسال فاز مطالعاتی طرح نجات بخشی تکیه معاون الملک از نفوذ آب‌های زیرزمینی انجام گرفت و قرار است با همکاری آب منطقه‌ای بتوانیم این مشکل را بصورت ریشه‌ای حل کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.