سفارت روسیه در تهران درباره مشکل پیش آمده برای تعدادی از ایرانیان در فرودگاه‌های مسکو بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سفارت روسیه در تهران پیرامون مشکل پیش آمده برای تعدادی از ایرانیان در فرودگاه‌های مسکو بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«اخیراً موارد صدور غیر قانونی مجوز‌های ورود به فدراسیون روسیه با استفاده از گذرنامه‌های جعلی طرفدار فن آیدی و بلیط مسابقه به بهانه تماشای جام جهانی فوتبال (یورو ۲۰۲۰) به سن پترزبورگ توسط برخی از شرکت‌های ایرانی افزایش یافته است.

سفارت توجه را به این نکته جلب می‌نماید که مدارک مذکور حق ورود به فدراسیون روسیه را نمی‌دهند. در صورت پرواز اتباع خارجی به روسیه با این اسناد جعلی از عبور آن‌ها از مرز جلوگیری می‌گردد و دیپورت خواهند شد.

همچنین این نکته را خاطر نشان می‌سازیم که هدف واقعی سفر اتباع ایرانی به روسیه با هدف درخواستی آن‌ها غالباً مطابقت ندارد. تلاش برای سفر به روسیه جهت عبور غیر قانونی متعاقب از مرز کشور‌های اروپایی را نیز خاطرنشان می‌سازیم که نقض قانون می‌باشد و مسئولیت کیفری به همراه دارد.

تاکید می‌کنیم که به خاطر شیوع عفونت ویروسی کرونا سفر اتباع ایرانی طبق مصوبه دولت فدراسیون روسیه به شماره ۶۳۵-р طبق گذشته محدود می‌باشد. در صورت تغییر نظام جاری متعاقبا سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران اطلاع رسانی خواهد نمود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار