تکلیف گروه‌های B و C جام ملت‌های فوتبال اروپا امشب با برگزاری ۴ مسابقه مشخص خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ امشب (دوشنبه) پیگیری می‌شود و تیم‌های گروه B و C  آخرین مسابقه خود در این مرحله را انجام می‌دهند.

بلژیک در گروه B طبق پیش بینی‌ها تا پایان مسابقه دوم با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد. فنلاند شگفتی ساز این گروه نیز همراه روسیه ۳ امتیازی است، اما روس‌ها به دلیل تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار گرفته اند. دانمارک نیز که مسابقات یورو را با شوک بدی (مصدومیت کریستین اریکسن) آغاز کرد، بدون امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

فنلاند - بلژیک/ ساعت ۲۳:۳۰

تیم ملی فوتبال بلژیک جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ را با پیروزی راحت و ۳ بر صفر مقابل روسیه آغاز کرد. با این وجود مصدومیت شدید کاستانیه کام بلژیکی‌ها در این دیدار را تلخ کرد. سپس شاگردان روبرتو مارتینز در دومین مسابقه به سد محکم دانمارک برخورد کردند و حتی با یک گل از حریف عقب افتادند، اما حضور کوین دی بروینه در زمین همه چیز را به نفع شیاطین سرخ تغییر داد و بلژیک با حساب ۲ بر یک به برتری رسید.

پیش بینی می‌شود روبرتو مارتینز از کوین دی بروینه و ادن هازارد که قبل از شروع مسابقات یورو مصدوم شده بودند، به عنوان بازیکن ثابت در بازی با فنلاند استفاده کند.  بلژیک که در جدیدترین رنکینگ جهانی اعلام شده از سوی فیفا در رده اول قرار دارد، فعلا عملکرد خوبی در یورو ۲۰۲۰ داشته و یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شود.

قبل از شروع مسابقات جام ملت‌های اروپا کارشناسان پیش بینی کرده بودند که فنلاند با توجه به حضور بلژیک، روسیه و دانمارک در گروه B، شانس بسیار کمی برای صعود خواهد داشت، اما عملکرد فنلاندی‌ها تا به این لحظه قابل قبول بوده است. آن‌ها در بازی اول از سد دانمارک گذشتند و در بازی دوم نیز با وجود بازی خوب مقابل روسیه، نتیجه را به حریف واگذار کردند.

بلژیک و فنلاند در مرحله مقدماتی یورو  ۲۰۰۸ با یکدیگر ۲ بار بازی کردند که جدال ۲ تیم در بروکسل با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. یک دیدار هم با برتری ۲ بر صفر فنلاند به پایان رسید.

روسیه - دانمارک/ ساعت ۲۳:۳۰

دیگر مسابقه گروه B بین تیم‌های روسیه و دانمارک برگزار می‌شود. روسیه که در بازی اول شکست سنگینی را مقابل بلژیک تجربه کرده بود، در بازی دوم مقابل فنلاند به برتری رسید تا دوباره به جام برگردد.

دانمارک هم که در بازی اول به دلیل مصدومیت شدید کریستین اریکسن شوک سنگینی را تجربه کرد، هر ۲ بازی خود را واگذار کرده است. دانمارکی‌ها مقابل بلژیک حتی در دقایقی از بازی به پیروزی هم فکر کردند، اما در نهایت به شکست برابر تیم قدرتمند بلژیک رضایت دادند.

دانمارک یکی از تیم‌های خاطره انگیز جام ملت‌های اروپا محسوب می‌شود که حتی در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را نیز کسب کرده است. دانمارک در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲ با پیروزی ۲ بر صفر مقابل آلمان قهرمان شد. این بهترین نتیجه دانمارک در تمام مسابقات به حساب می‌آید.

بعید به نظر می‌رسد که چرچسوف در ترکیب تیم برنده روسیه تغییری ایجاد کند، اما مصدومیت شدید فرناندز در بازی مقابل فنلاند، ممکن است یک تغییر اجباری در ترکیب این تیم ایجاد کند.

گروه C مسابقات جام ملت‌های اروپا هم امشب با برگزاری ۲ دیدار پیگیری می‌شود.

اوکراین - اتریش/ ساعت ۲۰:۳۰

حساس‌ترین مسابقه مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا در گروه C بین تیم‌های اوکراین و اتریش برگزار می‌شود. هر ۲ تیم در جدول این گروه ۳ امتیازی هستند و رقابت سختی برای صعود دارند. اوکراین که جام ملت‌های اروپا را با شکست ۳ بر ۲ مقابل هلند آغاز کرد، در بازی دوم با نتیجه ۲ - یک از سد مقدونیه گذشت.

زوبکوف هافبک اوکراین که در جریان بازی با هلند به دلیل مصدومیت تعویض شد در بازی با اتریش غایب خواهد بود.  

اتریشی‌ها ابتدا مقدونیه را با حساب ۳ بر یک شکست دادند، اما در ادامه با ۲ گل مغلوب هلند شدند. پیش از مسابقات یورو ۲۰۱۶، اتریش به دلیل درخشش در دیدار‌های انتخابی، یکی از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شد، اما این تیم در مرحله گروهی ناموفق بود و حذف شد. در یورو ۲۰۲۰ هیچکس درباره اتریش صحبت نمی‌کند، اگرچه این تیم بهتر و با تجربه‌تر از ۵ سال گذشته است.

مقدونیه شمالی - هلند/ ساعت ۲۰:۳۰

در دیگر مسابقه گروه C تیم‌های ملی فوتبال مقدونیه شمالی و هلند به مصاف هم می‌روند. هلند در ۲ بازی قبلی ۶ امتیاز کسب کرده است. هلندی‌ها که سیلسن دروازه بان اصلی خود را در اختیار ندارند، کمی درون دروازه با مشکل مواجه هستند.

در طرف مقابل مقدونیه شمالی هر ۲ بازی قبلی را باخته است. این تیم ابتدا مغلوب اتریش شد و سپس برابر اوکراین نتیجه را واگذار کرد.  

گوران پاندف ستاره تیم ملی فوتبال مقدونیه شمالی آخرین بازی ملی خود را در این دیدار انجام خواهد داد. پاندف تاکنون ۱۲۲ بازی ملی برای مقدونیه شمالی انجام داده و ۳۸ گل ملی هم به ثمر رسانده است.

این ۲ تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ همگروه بودند که هلند در هر ۲ دیدار به پیروزی رسید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار