به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز در دومین نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاههای زیر مجموعه تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری در دستگاههای دولتی و به ویژه در وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی مهمترین راهکار برای شفافیت و ارتقا سلامت اداری و سرعت بخشی به ارائه خدمات به جامعه هدف شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: اداره کل تعاون، کار وفاه اجتماعی، با تامین اجتماعی به ویژه در حوزههای مشترک مانند کمیتههای سخت وزیان آور، بیمه بیکاری و با بانکها وصندوقهای زیر مجموعه در استان در خصوص ارائه تسهیلات به ویژه تسهیلات اشتغال زا و نیز نهادهای حمایتی مانند صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستائیان، بهزیستی و نیز آموزش فنی و حرفهای وبازنشستگی همکاری خوب و موثری در رفع مسائل جامعه کار وتلاش استان داشته و امیدوارم این همکاریها همواره بهتر و بیشتر از گذشته نیز ادامه داشته باشد.
فلاح نژاد همچنین با اشاره به انجام فرآیندهای دریافت تسهیلات کرونا در قالب دولت الکترونیک و مزایای آن در کاهش مراجعات مردم به ادارات مربوطه در این خصوص در ایام کرونا افزود: الکترونیکی شدن فرایندهای دریافت تسهیلات کرونا وبرقراری مقرری بیمه بیکاری در روزهای ابتدایی کرونا که منجر به بیکاری جمع زیادی از مردم شد توانست بار مراجعات بسیار زیادی از مردم در این خصوص به ادارات کل تعاون، کار و تامین اجتماعی ونیز هزینههای ناشی از این مراجعات را کاهش دهد.
او در ادامه به افزایش چشمگیر بیمه شدگان اجباری در استان در سال ۹۹ اشاره کرد گفت: علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا تعداد بیمه شدههای اجباری استان که آمار آن از مهمترین و دقیقترین آمار در خصوص فرایندهای اقتصادی است در حال حاضر در حال رشد است و تاکنون به ۳۱۷ هزار نفر بر اساس سامانههای تامین اجتماعی رسیده است و از بهمن ۱۳۹۸ تا به امروز چیزی حدود ۲۰ هزار نفر به تعداد بیمه شدههای اجباری افزوده شده و نرخ بیکاری استان هم به تبع آن کاهش یافته است.
انتهای پیام/ ر.ن