مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کشت قراردادی گندم به مدت ۲ سال متوالی در ارزوئیه با استقبال کشاورزان و شرکت‌های ماکارونی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: با عنایت به اینکه شهرستان ارزوئیه قطب تولید محصولات استراتژیک زراعی، مانند گندم است و این محصول تولیدی از کمیت و کیفیت بسیار بالا و استاندارد‌های لازم برای خرید از سوی کارخانجات ماکارونی برخوردار است؛ بنابراین کشت قراردادی گندم به مدت ۲ سال متوالی در سال‌های زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹  و ۱۳۹۹ ـ  ۱۴۰۰ در این شهرستان انجام و با استقبال زیاد کشاورزان و شرکت‌های ماکارونی مواجه شده است.

او افزود: ۶۵ درصد کشت گندم شهرستان ارزوئیه رقم دوروم یا گندم ماکارونی است و ۳ شرکت ماکارونی، گندم تولیدی کشاورزان را به صورت توافقی خریداری می کنند.

امیری تصریح کرد: از مزایای کشت قراردادی، بالا بودن نرخ خرید محصول کشاورزان  از سوی شرکت‌های ماکارونی به قیمت ۲۳۰ تومان بالاتر از قیمت تضمینی اعلام شده از سوی دولت وپرداخت آنی وجه به حساب کشاورزان و کاهش واسطه ها است و این امر علاوه بر ارتقای سطح معیشت کشاورزان، تضمینی برای خرید محصولات کشاورزی هست و از طرفی انگیزه و رغبت کشاورزان را برای افزایش کمیت و کیفیت محصول تولیدی بالابرده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار