بر اساس توافق رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدار ژنو، سفیر مسکو برای از سرگیری فعالیت‌ها به واشنگتن سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، پس از توافق روسای جمهور روسیه و آمریکا در نشست ژنو، به قصد ادامه فعالیت‌های خود، مسکو را ترک و به واشنگتن بازگشت.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا و جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه، بهار امسال به دلیل بدتر شدن روابط بین دو کشور، به کشور‌های خود سفر کردند.

آنتونف، اعلام کرد: به روابط روسیه و آمریکا خوش بین هستم و امیدوارم کار سازنده‌ای در بازسازی روابط دو جانبه داشته باشم.

او اضافه کرد: من با خلق و خوی خوشبینانه نسبت به نتایج دیدار  ولادمیر پوتین و جو بایدن، راهی آمریکا می‌شوم. من مشتاقانه منتظر کار سازنده با همکاران آمریکایی برای ایجاد روابط عادلانه و عملی هستم. فردا و روز‌های آینده برنامه‌ها، جلسات برنامه ریزی شده و کار‌های زیادی باید صورت بگیرد. ما روی پیشرفت ها بر اساس دیدار و گفتگو روسای جمهور دو کشور حساب می‌کنیم.

جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه نیز روز شنبه تاکید کرد که به زودی به مسکو باز خواهد گشت.

 آمریکا و روسیه پیش‌تر به‌دلیل تشدید تنش‌ها سفرای خود را فراخوانده بودند اما در دیدار خود در ژنو سوئیس درباره بازگشت سفرا به توافق رسیدند.

دیدار رسمی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه برای نخستین‌بار چهارشنبه گذشته در ژنو برگزار شد و کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره آن اعلام کرد که دو کشور به‌دنبال بازیابی روابط قابل پیش‌بینی و با ثبات بین خود هستند. 

رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری بعد از دیدار با همتای روس خود تاکید کرد باید در جهت منافع مردم دوکشور همکاری شود و گفت: تلاش کردیم که برای دستیابی به ثبات در جهان گفت‌وگوی راهبردی را آغاز کنیم. ما باید در جهت منافع مردم آمریکا و روسیه همکاری کنیم.

رئیس جمهور روسیه نیز در کنفرانسی خبری پس از این دیدار اعلام کرد که من با همتای آمریکایی‌ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفت‌وگو پرداختم. ما در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار