شمس اللهی گفت: عملیات گاز‌رسانی به روستای هدف گردشگری و تاریخی سرابکلان از توابع شهرستان سیروان تا پایان شهریور ماه امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عباس شمس اللهی مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام در بازدید از روند عملیات اجرایی گازرسانی به روستای تاریخی سرابکلان ، گفت: در طول سال‌های گذشته به دلیل قدمت تاریخی و باستانی روستا و عدم صدور مجوز هر‌گونه حفاری در محوطه روستا از سوی سازمان میراث فرهنگی استان ، متاسفانه اجرای گاز‌رسانی به این روستا به تاخیر افتاد که خوشبختانه در ماه‌های پایانی سال گذشته با رایزنی‌های فراوان ، جلسات مستمر و پیگیری‌های متعدد، سرانجام پس از انعقاد تفاهم نامه اجرای حفاری با اداره کل میراث فرهنگی استان، پس از برآورد احجام و تهیه کتابچه پیمان، پیمانکار مجری از طریق فرآیند مناقصه انتخاب و از ابتدای امسال عملیات اجرایی گازرسانی به روستای مذکور شروع شده است.

او با بیان اینکه این روستا دارای ۱۹۷ خانوار با ۷۳۹ نفر جمعیت و بزرگترین روستای شهرستان است، اظهار کرد: روستای سرابکلان یکی از مناطق تاریخی و روستای هدف گردشگری می‌باشد که با توجه به مطالبات مردمی و پیگیری‌های صورت گرفته برای دریافت خدمات مناسب و متناسب با سایر مناطق شهرستان، مورد توجه مسئولان در سطح ملی و استانی قرار گرفته‌ است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از مصرف سوخت‌های فسیلی و تخریب جنگل‌ها، این شرکت قصد دارد که گاز رسانی به روستا‌های استان را به اتمام برساند، اظهار کرد: تلاش می‌شود که در این روستا کار گازرسانی تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

شمس اللهی مطرح کرد: استان ایلام هم اکنون بر اساس شاخص‌های تعریف شده و میزان خانوار برخوردار از گاز در زمره استان‌های سبز کشور قرار دارد.

او افزود: به منظور سبز شدن مصرف انرژی در کل استان و اتمام گازرسانی به روستا‌های باقیمانده دارای توجیه اقتصادی و فنی، شرکت گاز استان ایلام برنامه‌های مدونی در دستور کار قرار داده است که به مرور زمان تا پایان سال اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.