مدیرکل انتقال خون همدان گفت: از ابتدای امسال۷۰۰ واحد خون مازاد از استان همدان به استان‌های تهران، گیلان و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: خوشبختانه استان همدان از نظر ذخایر خونی وضعیت مناسبی دارد و هیچگونه کمبودی در تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیمارستان‌ها احساس نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه همیشه پنج برابر خون مورد نیاز روزانه بیمارستان‌ها را به عنوان ذخیره نگهداری می‌کنیم، بیان کرد: خون مازاد بر نیاز استان را به استان‌های نیازمند ارسال می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی مجبور به حذف تیم‌های سیار اهدای خون در شهرستان‌های استان شده‌ایم، ابراز داشت: روزانه ۱۵۰ نفر اهدا کننده در شهرستان‌های همدان و ملایر پذیرش می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه تنها دغدغه ما مربوط به تامین پلاکت است، گفت: قابلیت زمان نگهداری پلاکت بسیار محدود است و همین امر سبب شده در برخی مواقع با کمبود پلاکت مواجه شویم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه همه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در محل اهدای خون رعایت می‌شود، بیان کرد: اگرچه کرونا از طریق خون به دیگران منتقل نمی‌شود، اما همه اهداکنندگان از نظر ابتلا به کرونا مورد بررسی و غربالگری قرار می‌گیرند.

محمدی با اشاره اینکه آمار اهدای خون در مقایسه با ایام پیش از شیوع کرونا کمتر شده است، گفت: مردم همدان همواره نسبت به فریضه اهدای خون توجه ویژه‌ای داشته و به کمک بیماران نیازمند می‌شتابند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.