سفیر آمریکا در مسکو، در راستای توافق صورت گرفته میان بایدن و پوتین به زودی به روسیه بازمی گردد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، سفیر آمریکا در مسکو از بازگشت قریب الوقوع خود به روسیه خبر داد.

جان سالیوان امروز شنبه اعلام کرد به زودی به مسکو باز خواهد گشت. سخنگوی سفارت آمریکا نیز در پیامی درحساب توئیتری خود آورد پس از نشست مهم (پوتین و بایدن) مشتاقانه منتظریم تا به زودی به مسکو بازگردیم تا تیم قدرتمند سفارت آمریکا را هدایت کنیم و دستورالعمل‌های سیاستی رئیس جمهور بایدن در ژنو در خصوص ثبات استراتژیک، حقوق بشر، روابط پایدار و قابل پیش بینی با روسیه را اجرا کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی در دیدار اخیر خود در ژنو در مورد بازگشت آناتولی آنتونوف و جان سالیوان، سفرای روسیه و آمریکا، که بهار امسال برای رایزنی به کشور‌های خود بازگشتند، به توافق رسیدند. بنا به اعلام وزارت امور خارجه روسیه، آنتونوف نیز هفته آینده به واشنگتن برمی گردد. آمریکا و روسیه پیش‌تر به‌دلیل تشدید تنش‌ها سفرای خود را فراخوانده بودند.

دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه برای در نخستین‌بار  اخیرا در ژنو برگزار شد و کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره آن اعلام کرد که دو کشور به‌دنبال بازیابی روابط قابل پیش‌بینی و باثبات بین خود هستند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار