گردوخاک‌های ناشی از کارخانه سیمان در شهرستان تربت‌جام باعث آلودگی محیط زیست روستاهای اطراف این منطقه شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه آلودگی هوا به عنوان یکی از معضلات مهم شهرنشینی و زندگی صنعتی مطرح بوده و زندگی تمام افراد جامعه تحت تاثیر این مساله قرار گرفته است. صنعت سیمان نیز یکی از صنایع کلیدی در کشورهای در حال توسعه است، که یکی از صنایع آلوده کننده زیست محیطی محسوب می شود.

مواد خروجی از دودکش و غبار محیطی این صنایع بیش از حدود استاندارد است، که  مشکلات فراوانی را برای شهزروندان به وجود می‌آورد.

در این میان ساکنان برخی از شهرها و روستاها به علت همجواری با کارخانه سیمان مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند ، از جمله از این مشکلات خشکسالی ، آلودگی هوا، بیماری و .. است.

وجود کارخانه سیمان غرب آسیا در شهرستان تربت‌جام استان خراسان رضوی باعث گلایه ساکنان شهرها و روستای اطراف این منطقه شده است.

متن شهروندخبرنگار:

سلام لطفا به داد مردم و طبیعت برسید شرکت سیمان غرب آسیا دارد طبیعت و باغات روستاهای اطراف را از بین می برد و هیچ کسی حرفی نمی زند
روستاهای ابدال آباد زوادر امیرخواجه سمسراعلیا بیدستان و چند روستای دیگر از گرد وخاک این کارخانه دارند آسیب می بینند
در این سال خشک و کم آب و علف گرد و خاک حاصل از کارخانه روی کوه و باغات این روستاها نشسته و هوای ناسالم ایجاد کرده چرا شرکتی به این بزرگی از فیلترهای مناسب استفاده نمی کند مگر روستا نشین ها چه گناهی دارند لطفا رسیدگی کنید

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار