نتایج انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شنبه ۲۹ خرداد اعلام شد و حالا همه منتظر استقرار دولت آینده هستند.

 به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور بالاترین مقام منتخب مستقیم کشور، رئیس قوهٔ مجریه و دومین مقام مهم بعد از رهبری است. وظایف وی مشابه وظایف سران دولت‌ها در سایر کشور‌ها است، با این تفاوت که نیرو‌های مسلح، رئیس قوهٔ قضائیه، صدا و سیما و سایر سازمان‌های مهم دولتی، همه تحت کنترل مقام معظم رهبری هستند. 

سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار شد. در این انتخابات، هشتمین رئیس‌جمهور ایران با آرا مردم انتخاب شد. طبق قانون اساسی ایران،  حسن روحانی با توجه به دو دورهٔ ریاست‌جمهوری پیاپی، در این انتخابات حق نامزد شدن نداشت.  

نتایج انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته شنبه ۲۹ خرداد توسط وزارت کشور اعلام شد و بر این اساس سید ابراهیم رئیسی با میزان  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای به پیروزی رسید. اما رئیس جمهور منتخب از زمان پیروزی در انتخابات تا آغاز رسمی دوره چهار ساله ریاست جمهوری اش، سه مرحله دیگر پیش رو دارد. شورای نگهبان به عنوان ناظر، باید صحت انتخابات را تأیید کند، رهبر معظم انقلاب حکم ریاست جمهوری او را تنفیذ کند و در نهایت رئیس‌جمهور جدید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای "پاسداری از قانون اساسی" قسم یاد کند. میزبان مراسم تنفیذ هم، رهبر معظم انقلاب است.

دولت جدید چه زمانی مستقر خواهد شد؟

مرحله اول: تائید شورای نگهبان

شورای نگهبان ظرف یک هفته و در صورت ضرورت حداکثر ۱۰ روز پس از دریافت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نظر قطعی خود را نسبت به انتخابات انجام شده به وزارت کشور اعلام خواهد کرد. در این مدت نامزد‌های انتخابات و افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایتی دارند، فرصت خواهند داشت تا شکایت خود را به شورای نگهبان و مراجع قضایی اعلام کنند.

پس از تایید نتیجه انتخابات از سوی شورای نگهبان اعتبارنامه رئیس جمهوری منتخب توسط شورای نگهبان تنظیم می‌شود و آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب طی حکمی که رئیس جمهور پیشین آن را قرائت می‌کند، رای مردم را در اصطلاح "تنفیذ" می‌کند.

دولت جدید چه زمانی مستقر خواهد شد؟

مرحله دوم: تنفیذ حکم رئیس جمهوری

رئیس جمهور منتخب از زمان پیروزی در انتخابات تا آغاز رسمی دوره چهارساله ریاست جمهوری خود بر پایه قانون اساسی وظایف و مسئولیت هایی را بر عهده می گیرد که تمامی آنها با امضای مقام معظم رهبری و خوانده شدن حکم تنفیذ به وی سپرده می شود و او می پذیرد که تمام استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ به‌کار گیرد.

اهمیت مراسم تنفیذ از ۲ نظر بسیار مهم است، یکی اینکه آغاز دوره جدید در مدیریت کشور به شمار می رود که می طلبد در این راه دیگر مسئولان همراه با رئیس جمهور منتخب وارد میدان عمل شوند و دیگر اینکه این مراسم نشان دهنده مردم سالاری است، زیرا مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در انتخاب مدیران طراز اول کشور نقش آفرینی کرده اند و در سرنوشت خود و کشورشان سهیم بوده اند.

تنفیذ حکم ریاست جمهوری پیش از مراسم تحلیف حکم ریاست جمهوری طبق بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، پس از انتخاب مردم از جمله وظایف و اختیارات رهبر معظم انقلاب است. تنفیذ حکم رئیس‌جمهور ایران به وسیله ولایت فقیه، از اختیارات او در قانون اساسی است و هرگز جنبه تشریفاتی و صوری ندارد؛ یعنی، قانونا، تا زمانی که ولایت فقیه حکم رئیس‌جمهور منتخب را تنفیذ نکند، وی ریاستی بر قوه مجریه ندارد. واژه «تنفیذ» و با توجه به سخن امام خمینی(ره) که گفته‌است این تنفیذ تا زمانی است که عمل بر طبق بر طبق موازین اسلام باشد. تنفیذ حکم ریاست جمهوری نقش نظارتی تا انتهای دوران ریاست جمهوری دارد و در صورت انحراف رئیس‌جمهور از اصل تعیین شده، او را فاقد اعتبار و مشروعیت می‌کند.

دولت جدید چه زمانی مستقر خواهد شد؟

طبق بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، امضای حکم ریاست جمهوری از جمله وظایف و اختیارات رهبر معظم انقلاب است. حجت الاسلام حسن روحانی چهارمین رئیس جمهور ایران در دوره رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است و حکم تنفیذ او، هشتمین حکمی است که رهبر معظم انقلاب  صادر کرد.

مرحله سوم: تحلیف در مجلس شورای اسلامی

تحلیف رئیس جمهور ایران پس از مراسم تنفیذ حکم او از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی و رئیس قوه قضائیه انجام می‌گردد. در این مراسم که در مجلس شورای اسلامی انجام می‌گردد، رئیس جمهور منتخب بر طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همهٔ استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

این مراسم به فاصله کوتاهی پیش از مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. در این مراسم رئیس جمهور پیشین و اعضای اصلی کابینه او، سران قوا و نهاد‌های اصلی حکومت، مقام‌های سیاسی، نظامی و مذهبی و همچنین جمعی از سفرای مقیم تهران حضور دارند. رئیس جمهور منتخب پس از مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی، کار خود را آغاز می‌کند.

دولت جدید چه زمانی مستقر خواهد شد؟

رئیس جمهور ۱۲ مرداد ماه آغاز به کار می کند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم روز گذشته شنبه ۲۹ خرداد ماه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره زمان شروع به کار دولت گفته است: ان‌شاءالله رئیس جمهور منتخب ملت ۴۵ روز دیگر مسئولیت ریاست‌جمهوری را عملاً به‌عهده خواهد گرفت. بر این اساس رئیس جمهور جدید دولت سیزدهم ۱۲ مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد. حسن روحانی از تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ رئیس جمهور ایران است و دوران ریاست جمهوری حسن روحانی در ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

متن سوگند رئیس جمهور

من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همهٔ استعداد‌ها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و عدالت، گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم. در حراست از مرز‌ها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السّلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.

گزارش از زهرا قاسمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
آقا باطلله کجای رفته خبری ازش نیست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۳ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
سلام
اول ریاست جمهوری رو به اقای رییسی تبریک می گم وانشالله که در ادامه راه موفق وپیروز باشن
یه درخواستی که از اقای رییسی دارم اینکه ،حدود600هزار جوون ایرانی مبلغی نزدیک به 80میلیون تومن بابت مسکن ملی پرداخت کردن از اقای رییسی خواهش می کنم که نذارن حق این 600هزار نفر پایمال بشه وانشالله با شروع دولت جدید مسکن ملی رو با قیمت پایین ادامه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
حقیقت اینست :

الف) کسی که بطور عمدی رای نداده عملاً اختیار انتخاب را به رای دهندگان واگذار کرده است.

ب) رای باطله و سفید به معنای موافقت با نظام انتخاباتی است.

ج) بیش از 85 درصد از جمعیت رای دهندگان (بیش از 26 میلیون) به نماد غربگرایی و اتهام زنی و بد اخلاقی "نه" گفته اند.

جمع بندی با شما
Germany
ناشناس
۰۱:۵۷ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
واکنش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به رسوایی چهار میلیون رای باطله
کمیسیون اصل نود مجلس عملکرد وزارت کشور را عامل "فراوانی آرای باطله" در انتخابات ریاست جمهوری خوانده است. در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری شمار آرای باطله بیش از سه برابر بالاترین میزان آن در انتخابات قبلی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
آقاسید بزرگوار خادم امام رضا ریاست جمهوریت مبارکه موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
همیشه جوجه روآخر پاییز می شمارند.باید دیددر صحنه بین المللی داره وجه هستند با توجه به اتفاقاتی که در گذشته در کشورافتاده ومسایلی که ایشان در گذشته در سمتهای قبلی خود داشتند واحکامی که ایشان امضا کردند تا اجرا شود.درسته که ایشان رئیس جمهور بعدی هستند اما از حود60میلیون حدود17میلیون به ایشان رای داده اند یعنی چیزی کمتر از یک سوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
با سلام
درسته جوجه را آخر پائیز می شمارن اما باید توجه داشت وضعیت کشور به ویژه از لحاظ اقتصادی و فلاکت مردم در چه سطحی است ، از ایشان انتظار معجزه نداشته باشیم همینکه برخی افراد با نفوذ و قدرتمند فاسد رو برخورد داشته باشه خیلی از مشکلات حل شدنی است در ضمن از حدود 60 میلیون هم فقط 2.400 به عزیز دل دولتمردان رای دادن اینو دیگه کجای دلمون بذاریم !!!!!!! برزگوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
بله اگر کار شکنی نمی شد و در برخی از اماکن اخذ رای صندوق ها و تعرفه ها به موقع می رسید نه ساعت 10 و 11 صبح قطعا تعداد آرا بالاتر می رفت
ضمن اینکه زمان اخذ رای در روستا ها تا ساعت 11 اعلام شده بود در حالی که مردم بعد از این ساعت هم می آمدند اما در پایگاه های اخذ رای بسته شده بود
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۲۳:۲۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
تبریییییییک
جناب رییسی به داد کامیون داران برس. قیمت کامیون ده برابر شده. من کامیون فروختم تعویض کنم گرون شد به خاک سیاه نشستم. کمک کنید واردات بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
هر ریس جمهوری میاد ملت میکند یاد قبلی بخیر خدایا خودت رحم کن نگیم یاد حسن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
ای کاش زودتر میومد از بند اسارت هشت سال گروگان گیری دولت روحانی آزاد میشدیم............
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشاه
۱۹:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
پیروزی شما را در انتخابات تبریک میگویم واز خداوند بزرگ برای سر بلندی و سرافرازی شما سید پاک دل دعا میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
با تلاش جهادی در قوه قضایی نشون دادند تغییر ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
دلم می خواست آقای رئیسی زودتر شروع کنه کار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
انتخاب سید بزرگوار نور امیدی تازه در دل همه مردم ایران بود،انشاالله همه چی درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
اون حسن روحانی قسم خورده بود اونوقت ملت رو به روز سیاه نشوند پس بین ملت و حسن کلید قران حکم فرماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
تبریک تبریک تبریک امیدوارم با آمدنت باعث خیر و برکت برای کشورم و مردم شریف ان باشید
Iran (Islamic Republic of)
راننده
۱۴:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
فقط مشکل هشت سال سنوات 72تا80راننده گان راحتی باگرفتن آن مقداری که باربریها نریخته اند ازخود راننده حل کند راننده کامیونها ممنون ودعاگوی شما می شوند الان بجای هشت سال سه چهارسال سابقه وجود دارد خبرنگاران این مطلب را به گوش رییس جمهورجدید می رسانند
Iran (Islamic Republic of)
سیف الله ریحانیان
۱۳:۲۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
مهم نیست چه زمان کار را شروع می‌کند مهم این است چکار خواهد کرد تا مردم از این گرانی نجات پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
منظور از سایر سازمان‌های مهم دولتی چیست؟ چرا اختیارات رئیس جمهور را تلویحا کم نشان می دهید؟ اتفاقا اکثر سازمان های مهم دولتی ذیل رئیس جمهور است جز چند مورد بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بنیاد شهید، ستاد اجرائی فرمان امام و ... که توسط رهبری مدیریت می شوند اما در امور کلاتن تابع مقرارت مجلس و دولت هستند، یا از وضعیت خبر ندارید یا غرض دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
من بیکارم اقتی رییسی بهم کار بده به خدا خسته شدم بهترین بازرس بهداشت بودم بعد از طرح بیکار شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
تلفن تون را بدید با هم صحبت کنیم برای کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سلام و عرض تبریک این پیروزی بزرگ
آقای رئیسی رئیس جمهور عزیزما مردم ازت انتظار معجزه دارند این همه خرابیهای اقتصادی معیشتی ،بیکاری، سروسامان دادن ادارات و حقوق بگیران نجومی ، مسکن ، بدست آوردن عژت که با برجام مسخره از دست رفته و پاره کردن برجام لعنتی که تمام مشکلات کشور نادیده گرفتن و فقط حرف از برجام زدن در واقع برجام پوشش بود
از امام رضا علیه سلام بخواه خودش کمکت کنه انشاالله
به حق صلوات بر محمد و آل محمد موفق و پیروز باشی.
اللهم صل علی محمد و آل محمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
لطفا در نوشتن مطلب خطاب به مسئولين رده بالا ازادبيات متناسب و محترمانه استفاده نماييد مثلا در متن بالا قسمت " با توجه به سخن روح‌الله خمینی که گفته‌است" ادبياتي در شأن حضرت امام نيست يا متن "و آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب طی حکمی که رئیس جمهور پیشین آن را قرائت می‌کند، رای مردم را در اصطلاح "تنفیذ" می‌کند." هم همينطور در متن خبرها شخص امام و رهبري يا را به منظور جايگاهي كه دارند به صورت جمع خطاب مي كنند . لطفا دقت بيشتري داشته باشين
Singapore
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
من هم تعجب کردن از این ادبیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
شاید متن رو از ویکی پدیا کپی کرده باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
4سال خوب یا بد ایشون رییسه دولته ببینیم چی میشه نظر من اینه که صبر کنیم شاید درست شد اگر نکرد 4 سال بعدی به عاقبت ترامپ دچار میشه تو این 4 سال هم همه جوره پشتشیم تا آخرش نگه مردم نخاستن نه مردم خاستن حالا نوبته شماست
Iran (Islamic Republic of)
!
۱۱:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
کاهش چشم گیر و حسابی نرخ دلار و یورو را خواستاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
فکر نکنید ما یادمون میره.نتایج رای گیری را یهو کم کردین! وای بر فتنه گران.وای بر کافران و خیانتکاران داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
چرا نام حضرت امام خمینی به صکرت روح الله خمینی نوشته شده؟
و چرا از امام خامنه ای به آیت الله علی خامنه ای ذکر شده؟
این متن به روش رسانه های زرد تنظیم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
حضرت رسول(ص) در نصیحتی به ابوذر فرمودند: ای اباذر محبوب‌ترین شما نزد خدا کسی است که بیشتر به یاد خدا باشد و گرامی‌ترین افراد نزد خداوند کسی است که باتقواتر باشد و کسی زودتر از عذاب خدا نجات پیدا می‌کند که خوفش از خدا بیشتر باشد
شما هنوز در فکر آدم پرستی هستی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
متن های منتشر شده رو لطفا خودتون با دقت بخوانید! در متن ابتدای اسم امام خمینی به شکل روح الله خمینی ذکر شده بدون هیچ پسوند امام یا آیت الله! از کجا کپی برداری کردید بدون مطالعه و ویراستاری!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سر کار خانم زهرا قاسمی گزارشگر متن: سلام، این متن رو از کجا کپی کردی؟ حداقل بخون یه بار، این چه جور الفاضیه: "واژه «تنفیذ» و با توجه به سخن روح‌الله خمینی که گفته‌است این تنفیذ..."یه جوری میگی روح الله خمینی انگار همسایتونه برات غریبه است، اگر از خودت نوشه بودی و اینجوری بیان میکنی باید بهت شک کرد نفوذی باشی از اینایی که میرن اونور بعد از یه مدت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
اول یک سوزن به خودت بزن بعد یک جوال دوز به دیگران
الفاضیه !!!!!!!!!!!!!
دقت کنی می بینی الفاظ درسته
Iran (Islamic Republic of)
ط
۱۱:۰۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
بد نیست نکته ای را در مورد آراء باطله گفته شود زیرا می بینم زیاد روی آن مانور داده و آنرا متفاوت می کند در حال که چنین نیست سه نوع عملکرد در انتخابات در این رابطه وجود دارد عده ای پای صندوقها رای حاضر شده و براساس نگاه و اندیشه خود به فرد مورد نظر رای می دهند صرفنظر از هر گرایش سیاسی کار بسیار شایسته و ارجمند را انجام می دهند و در مقابل عده ای خلاف این رویکرد دارند و حضور نمی یابند وای نمی دهند این همه قابل توجه و احترام است زیرا از اختیارات خود استفاده کرده و اظهار نظر نمی کنند موضع کشور و نظام هم اجبار نیست و عدم حضور در انتخابات هم به هیچ عنوان به معنای مخالفت با کشور و نظام اسلامی حاکم بر آن نمی باشد و وقتی رئیس جمهور منتخب برای همه مردم کار را شروع می کند این حد فاصل افرادی هستند که در انتخابات شرکت می کنند و با انداختن رای باطله به صندوق زحمات خود را هدر می دهند که چنین کاری بسیار زشت و ناپسند و به معنای نفی ورد شخصیت انسان بودن خود و اندیشه خود می باشند و این گروه خود نمی دانند که بزرگترین توهین را آگاهانه و یا نا آگاهانه به خود روا می دارند و از کنار آن راحت می گذرند امیدوارم چنین رویکرد منفی و ضد ارزش که هیچ پشتوانه فکری و عقلانی ندارد در انتخابات بعد تکرار نشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
انشا نوشتی؟مردم میان کامنت بخونن 4 کلمه ی کتاب اینجا کپی کردی 4 تا کلمه بگو بسه اونایی ک رای دادن خوبه رای ندادنم اعتقادشونه ولی رای باطله هم اعتقادشونه که باطله دادن چیکاره هستی که قضاوت میکنی آیا از درون اون آدم خبر داری؟ هر کسی هر نظری یا فکری داره به خودش و شخص خودش ربط داره بزرگتری نکن ب کار خودت برس برای خودت در حد خودت در زندگیه خودت تصمیم بگیر یاد بگیر سرت تو زندگیه دیگران و افکارشون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
با سلام کسی که این مقاله را می خواند در بدو امر به نظرش می‌رسد که یکی از رسانه‌های خارجی تنظیم کرده است زیرا آن جایی که نام حضرت امام رحمة الله علیه را با نام و همچنین نام مقام معظم رهبری را نیز با نام ذکر می‌کند و سانحه‌ای بی‌بی‌سی و به نظر انسان جلوه‌گر می‌کند ولی خود مقاله خوب بود با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
ای خدای آسمان ها و زمین به داد کنکوری ها برس
فریاد و فغان از دست کسانی که نمیگذارند سالی دو بار کنکور برگذار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
همین که نمی دونی املای درست واژه برگزاری کنکور چطور نوشته می شه داد می زنه از اون رتبه های ته کنکوری هستی جای این کارا بشین یکم درس بخون
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
خودتون نوشتید نیروهای مسلح صداوسیما قوه قضاییه وسازمانهای مهم .پس الان راست که میگندریس جمهوری اختیاری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
آيا روابط تجاري با ساير كشورها وظيفه قوه قضاييه س؟ نمي شه كه آدم هر چيزي كه شنيد بازگو كنه . انسان در پيشگاه خدا براي هر حرفي كه مي زنه بايد پاسخگو باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سال دیگه ایموقع مینالید از دس ایشون شک نکنید ایشون بودن دستور دادن با هیچ کشور روابط تجاری و....نداشته باشیم گ روز ب روز هی تحریم میشیم هیشکی از ایران کالا نمیخره صدبرابر ب خودمون میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سال دیگه ایموقع مینالید از دس ایشون شک نکنید ایشون بودن دستور دادن با هیچ کشور روابط تجاری و....نداشته باشیم گ روز ب روز هی تحریم میشیم هیشکی از ایران کالا نمیخره صدبرابر ب خودمون میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۲۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
چنین نیست این سخنان تکراری و بی پشتوانه راه بجایی نخواهد برد وقتی اساس و پایه درست باشد همه چیز درست می شود در حالی که اگر گشایشی به فرموده شما نباشد حرمت و عزت کشور و ملت که حراج نمی شود مثل گذشته اهم را نباید فدای مهم کرد کاری که در هشت سال گذشته انجام شد و کشور را زندان افکار خود و ترس و وحشت از غرب کردند که اکنون زمان آزادی فرار رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
اون وقت روحانی و رفقا هیچ تاثیری نداشتن،فقط مترسک بودن،مردمو بد بخت کردن سال به سال مردم رنگ میوه به خودشون نمیبینن تو مناطق محروم،الان درک میکنم سخن بزرگان دین رو،شما ظلم رو دیدید بعد علناً از ظالم دفاع میکنید،شما خودتو به خواب زدی نمیتونی درک کنی این وضعیت رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
امیدوارم قدر این ۱۸ میلیون رای در سال ۱۴۰۰ دانسته بشه تا به سرنوشت ۲۴ میلیون رای در سال ۹۶ در ۴ سال بعد یعنی۱۴۰۴ مبتلا نشه.چرا که در آنصورت واقعا دیگه نمیشه کاری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
لحن گفتار ابتدای متن اینرو القاء میکنه که رئیس جمهور اخنیارات نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
جالبه با اینکه شمارش ادامه داره ولی عددها عوض نمیشه؟ احتمال زیاد همان ارای باطله است که با ایشان رقابت می کند
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۱:۰۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
حق دارید و درک می شوید طعم شکست تلخ است و امیدوارم هر چه زودتر از این شرایط بهبود یابید با پذیرش حق و انصاف
-
حامد
۰۹:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
انشاالله خدا حق ملت را از روحانی بگیره به حق محمد
Canada
ناشناس
۰۹:۳۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
چونکه دلسوز هستند و مشکلات را میشناسند
پس صددرصد موفق خواهند شد
ملت هم باید کمک اش کنند
تا اینشالله مشکلات عدیده برطرف شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
کپی روحانی اومد ... شرمنده میشه شک نکن اما اینا ک شرمتدگی سرشون نمیشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
ایشون کپی روحانی نیست. از بس عادت کردید به مدیریت افتضاح و ضعیف، باورتون نمیشه یکی بخواد بیاد کار کنه.
4 سال پیش که به روحانی رای می دادید که به این چیزا و به شرمندگی فکر نمی کردید حالا یهو یادتون افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
پس به سلامتی رییس جمهور منتخب مردم 12 مرداد شروع به کار میکنه با سوگند خوردن به قران کریم خدایا نذار که سید عالی قدر ما شرمنده مردم بشه
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
خیالت راحت هیچ کدوم از مسوولین تا بحال شرمنده مردم نشدن
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۰۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سلام.این حرف که گفتی خوب درته ذهنت نگهشدار تا ۴ سال دوم دولت رییس جمهور منتخب
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۰۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
دست سید عالی قدر در دست خداوند و امام مهربانی هاست و انشاالله با اقتدار ظاهر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
حالا مگه همه به قسمهایی که خوردند وفادار ماندند اگه اینطور بود که ایران ما گلستان میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی جان امیدوارم که دولتت از لحاظ ساعت کاری رو دست دولت حاکم بر کشور ژاپن بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
مطمئن باش از دست ایشون تو این زمینه کاری بر نمیاد وقتی از مدیر بالا دست تا کارمند پایین دست همه از کار میزنند و خودشون وجدان کاری ندارن ایشون که نمیتونه همه رو کنترل کنه،سیستم اداری ما مشکل داره،آقای کلید هم بدترش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
خخخخ جوکه قرررن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
به سلامتی رییسی رییس جمهور منتخب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
هر رییس جمهوری که انتخاب میشه وقتی میاد سر کار اول کاری که میکنه کابینه شو عوض میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
انشالاه موعق باشد
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۸:۴۱ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
تبریک به روزگار روشن کشورمون،جغرافیای منطقه،و ملل این محدوده از زمین،
روشنی از آن ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
انشالله همین باشه و این حرفات رو بعد از ۴ سال باز هم به یاد داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
روحانی هم همین سوگند رو خورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
ژن ها فرق داره
ایشون آدم درستیه
آخرین اخبار