پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره وضعیت سرمربیگری تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پایان قرارداد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ در  ۷ بازی (۳ دیدار تدارکاتی و ۴ بازی رسمی) هدایت  تیم ملی فوتبال را برعهده داشته است. اسکوچیچ نشان داد که مرد عمل است. بازیکنان تیم ملی فوتبال خیلی خوب هستند. ملی پوشان ایران حدود ۷۰ درصد لژیونر هستند و این یک افتخار محسوب می‌شود. نتایجی که اسکوچیچ در دور برگشت بازی‌های مقدماتی جام جهانی کسب کرده، خوب بوده است. تیم ملی به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کرد. اگر می‌خواستیم اسکوچیچ را عوض کنیم چرا او را به تیم ملی فوتبال آوردیم؟  

 او ادامه داد: با توجه به عملکرد خوب اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال باید قرارداد این مربی تمدید شود. اگر تیم ملی فوتبال به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی صعود  نمی‌کرد چه کسی پاسخگو بود؟ اسکوچیچ از لحاظ فنی خیلی خوب است. نتایج او در تیم‌های باشگاهی هم خوب بود. تیم ملی ما فراتر از آسیا است و بازیکنان بزرگی در اختیار داریم. من قبول ندارم که اسکوچیچ مدیریت ندارد. یک مربی باید روانشناسی و روانکاوی بلد باشد و مدیریت در اولویت دوم قرار دارد. نتایج تیم ملی نشان از اقتدار اسکوچیچ دارد.  

اسکوچیچ مربی سطح پایینی نیست 

عربشاهی درباره اینکه مبلغ قرارداد اسکوچیچ نسبت به مربیان قبلی تیم ملی فوتبال پایین تر است، گفت: ما کمیته فنی برای تیم ملی فوتبال نداریم تا اعضای این کمیته تصمیم بگیرند که اسکوچیچ بماند یا برود. اگر اسکوچیچ ۲۰۰ هزار  دلار  گرفته به این علت نیست که او مربی سطح پایینی است. به نظرم اگر فدراسیون فوتبال اسکوچیچ را برکنار کند در آن صورت تیم‌های عربی این مربی را به خدمت خواهند گرفت.

صعود تیم ملی به جام جهانی سکوی پرتاب اسکوچیچ خواهد بود  

او درباره اینکه بحث بازگشت کی روش به تیم ملی فوتبال مطرح شده است، گفت: شنیده ام کی روش و برانکو گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال ایران هستند. با وجود اینکه کی روش یک برند محسوب می‌شود، اما مطرح شدن نام این مربی برای جانشینی اسکوچیچ  شیطنت است. اسکوچیچ مربی بی سر و صدایی است و کارش را به درستی انجام می‌دهد. به طور حتم تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی صعود می‌کند. اسکوچیچ سیاست خوبی دارد. او می‌داند تیم ملی به جام جهانی می‌رود و این موضوع می‌تواند سکوی پرتابی برای او باشد.  

قهرمانی پرسپولیس در سوپر جام دور از دسترس نیست 

عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی سوپرجام اظهار کرد: امیدوارم که تیم پرسپولیس در این بازی پیروز  و قهرمان سوپرجام شود. این موضوع دور از دسترس نیست.

او ادامه داد: با وجود اینکه اکثر بازیکنان پرسپولیس در تیم ملی بودند، اما سرخپوشان شرایط خوبی دارند و دور از  مسابقات نیستند. پرسپولیسی‌ها ریکاوری لازم را انجام داده و خودشان را آماده بازی سوپرجام کرده اند.

عربشاهی گفت: فکر نمی‌کنم خستگی در ساق‌های پای ملی پوشان پرسپولیس باشد. آن‌ها ریکاوری خوبی انجام دادند. ملی پوشان  در شرایط مسابقه بودند و این موضوع امتیاز بزرگی برای سرخپوشان محسوب می‌شود. اکثر بازیکنان تیم ملی به غیر از لژیونر‌ها پرسپولیسی هستند. به نظرم  پرسپولیس برنده سوپرجام می شود.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار