سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما باید عوارض صدور پروانه ساخت‌وساز را کاهش دهیم تا به صفر برسد.

 

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به پروانه‌های ساختمانی و میزان شفافیت آن‌ها در پایتخت اظهار کرد: تلاش ما این بوده که تمام اطلاعات پلاک های شهر یعنی اطلاعات پروانه‌ها در دسترس همگان قرار گیرد، برای مثال اگر یک زمانی شما حس می‌کردید که ساخت و ساز ساختمان مجاور شما ناهنجار است، نمی‌توانستید از مجوز آن ساختمان اطلاعات داشته باشید اما در حال حاضر مردم می‌توانند از مجوز آن و مغایرت با طرح تفصیلی اطلاعات کسب کنید.

وی درباره بودجه شهرداری یادآور شد: سابقه خودکفایی شهرداری‌ها به سال ٦٢ بر می‌گردد که در قانون بودجه ذکر شده بود، شهرداری باید خودکفا باشد. بنابراین شهرداری‌ها به سراغ سهل الوصول‌ترین راه کسب درآمد رفتند آن هم کسب درآمد از طریق عوارض ساخت و ساز بود و تدریجا سرفصل درآمدی دارای جهش شد و شهرداری به شدت وابسته آن شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: می‌توان گفت که اصلاح این مسیر بسیار مشکل است که باید به یک ایده مطلوب فکر کنیم، ما باید عوارض صدور پروانه ساخت و ساز را کاهش دهیم تا به صفر برسد و به حدی آن عوارض را برای بهره برداری از ساختمان برقرار کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۸:۱۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
وقتی قانونی وضع میشه باید تمام جوانب رو در نظر بگیره قانون گذار،شهرداری نباید محل باج خواهی از مردم باشه،
مثال هر شخصی بخاد حتی یه خونه کوچک برای خودش و خانواده اش بنا کنه و زمینی رو تهیه و آماده ساخت میکنه از اول باید باج به شهرداری بده تا بگذارند بسازه تا موقع سند گرفتن که ماده صد و صد و یک و.... و عوارض باید بپردازم!؟
واقعا دلیلش چیه؟
چرا شهرداری ها حتی تو شهرستان های کوچک انقدر باعث اذیت مردم میشن،چرا وقتی تازه زوجی میخان سرپناهی برای خودشون بسازن انقدر شهرداری باید اذیتشون کنه،بجای کمک و سهل کردن روند طبیعی زندگی برای مردم همش باید چوب لای چرخ بندگان خدا بگذاره شهرداری،
امیدوارم وقتی آقای رئیسی ریاست جمهوری رو تحویل گرفتند تمام این دق دق های مردم رو پایان و تغییر اساسی به این ساختار باج گرفتن و زور گویی پایان بدند.
آخرین اخبار