دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: صادرات هرکدام از صنایع خلاق می‌تواند چندین برابر بیشتر از صادرات نفت برای کشور ارزآوری داشته باشد.

پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت خانه‌های خلاق در ایجاد اشتغال، اظهار کرد: خانه‌های خلاق و نوآوری نقطه آغاز اشتغال زایی و ثروت افزایی برای کشور هستند. گسترش خانه‌های خلاق در سطح کشور می‌تواند منجر به ایجاد زیر ساخت ها، تامین تجهیزات و بازار سازی، شود.

کرمی ادامه داد: خانه‌های خلاق قابلیت این را دارند که به شرکت‌های دانش بنیان مشاوره‌های لازم را برای ورود به بازار ارائه دهند؛ بنابراین لازمه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان این خانه‌های خلاق هستند.

اوافزود:هدف از ایجاد خانه‌های خلاق، هموار کردن مسیر برای تبدیل ایده به محصول و در نهایت بازارسازی خواهد بود، همچنین آموزش و دریافت خدمات ناشی از بازار‌های جانبی و کسب مهارت از دیگر خدمات خانه‌های خلاق محسوب می‌شود.

کرمی گفت: باتوجه به افزایش آمار فارغ‌التحصیلان بیکار، ایجاد اشتغال پایدار از اصلی‌ترین اهداف ما است و بهترین راه برای ایجاد اشتغال، گسترش خانه‌های خلاق است که متاسفانه در کشور ما قانون مناسبی برای حمایت از این شرکت ها، صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم وجود ندارد.

او با اشاره به این که هرکدام از صنایع خلاق می توانند یک بازار صد میلیارد دلاری را ایجاد کنند، بیان کرد: اهمیت توجه به خانه‌های خلاق (گیاهان دارویی، گردشگری و مد و لباس) از آن جایی مشخص می‌شود که صادرات هرکدام از صنایع خلاق می‌تواند چندین برابر بیشتر از صادرات نفت برای کشور ارزآوری داشته باشد؛ بنابراین برای رفع مشکل و معضل بیکاری، صنایع خلاق باید جدی گرفته شوند و این جدی گرفتن مستلزم رفع موانع قانونی موجود بر سر راه شرکت ها، ارائه خدمات و تسهیلات و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.