بانوان فردوسی با راه اندازی کارگاه‌های خانگی، جانی دوباره به هنر بافندگی داده اند و این صنعت قدیمی رونق گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هنر و حرفه بافندگی، قدمتی دیرینه در خراسان جنوبی دارد و گلیم بافی، جاجیم بافی، توبافی و بافت تابلو فرش چند سالی است مورد استقبال بانوان فردوسی قرار گرفته است.

خانم خادم از بانوان کارآفرین شهرستان فردوس این روز‌ها با آموزش مهارت‌های بافندگی، دست خیلی از بانوان را گرفته و زمینه را برای اشتغال آنان فراهم کرده است.

او می‌گوید: از سال ۱۳۷۳ به صورت جدی وارد حرفه بافندگی شدم و سال ۸۵ با تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای، کار را به صورت حرفه‌ای ادامه دادم.

این بانوی کارآفرین اضافه می‌کند: سالانه ۱۵۰ نفر در این آموزشگاه حرفه و هنر بافندگی را آموزش می‌بینند.

یکی از بانوانی که در آموزشگاه مشغول حرفه آموزی است به خبرنگار ما می‌گوید: چون به کار تابلو فرش علاقه دارم، اینجا آمده ام تا آموزش ببینم و می‌خواهم کار را ادامه بدهم.


بیشتر بخوانید


خانم دیگری که در خانه مشغول بافندگی است نیز می‌گوید: پس از آموزش توبافی در آموزشگاه خانم خادم، این دستگاه را خریده ام تا هم کمک خرجی برای خانواده باشد و هم در خانه سرگرم باشم.

او بیان می‌کند: ۶ سال است که روزی ۸ ساعت کار می‌کنم و ماهانه ۸۰ متر پارچه می‌بافم.

نخ‌های تولیدی کارخانه نساجی فردوس، اولین انتخاب بافندگان برای توبافی است و پارچه‌های تولیدی توبافی برای تهیه حوله، لباس نوزاد و تن پوش استفاده می شود.

حمایت از فروش بیشتر زمینه ساز رونق بافندگی

محصولات تولید شده بانوان فردوسی، هر چند مورد استقبال همشهریان قرار گرفته است و مشتریان خاص خودش را دارد، اما بافندگان انتظار حمایت و توجه بیشتر مسئولان را دارند.

خانم خادم مسئول آموزشگاه فنی و حرفه‌ای فردوس  از دغدغه بازار فروش تولیدات صنایع دستی این شهرستان می‌گوید و بیان می‌کند: با توجه به اینکه از حرفه بافندگی استقبال خوبی شده است، از مسئولان نیز انتظار داریم که در فروش بیشتر، ما را حمایت کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
درود بر بانوان وطنم، دست مریزاد به همت بلندتون