ماریو دراگی خواستار برنامه‌ای منصفانه برای بهبود اوضاع اقتصادی و مالی در دوران پساکرونا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا روز جمعه اعلام کرد برنامه بهبود اوضاع اقتصادی- مالی و رونق کسب و کار‌ها باید منصفانه و پایدار باشد.

بر این اساس، نخست وزیر ایتالیا بهبود اوضاع و شرایط اقتصادی عادلانه و پایدار در دوران پسا کرونا را خواستار شد. وی گفت: اروپا در جریان بحران بدهی انسجام اجتماعی را نادیده گرفته است.

وی که پیشتر رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) بود هنگام سفر به بارسلونا گفت: در گذشته نه چندان دور، اهمیت انسجام اجتماعی را فراموش کرده بودیم. ما دموکراسی را امری طبیعی دانسته و خطر عوامگرایی را نادیده گرفته ایم.

نخست وزیر ایتالیا در اواخر سال ۲۰۱۱، در بحبوحه بحران بدهی که منطقه یورو را لرزاند و منجر به سیاست‌های ریاضت اقتصادی غیرمعمول در کشور‌های جنوب اروپا شد، کنترل بانک مرکزی اروپا را به دست گرفت. او با نام مستعار سوپر ماریو، یک سلسله اقدامات بی سابقه انجام داد که باعث کسب اعتبار برای او در نجات منطقه یورو شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بحران بدهی اروپا، تعداد افراد در معرض فقر یا محرومیت اجتماعی در اتحادیه اروپا ۳.۵ میلیون نفر افزایش یافته است و هنوز به سطح قبل از بحران بازنگشته است.

این سخنان دراگی در حالی مطرح می‌شود که اولین پرداخت‌های طرح محرک ۷۵۰ میلیارد یورویی مصوب اتحادیه اروپا باید در ماه ژوئیه در کشور‌های عضو آغاز شود تا به آن‌ها اجازه دهد از بحران اقتصادی جدی ناشی از همه گیری کرونا رهایی یابند.

وی در این رابطه توضیح داد: در حالی که جوامع ما تغییرات اقتصادی قابل توجهی را پشت سر می‌گذارند، باید از کارگران با سیاست‌های فعال بازار کار حمایت کنیم. این به معنای ایجاد فرصت برای زنان و جوانان و آموزش و مهارت‌های جدید به افرادی است که شغل خود را از دست داده اند. من همچنین خواستار توجه بیشتر به مسائل تغییرات اقلیمی هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار