پرواز موفق اولین خودروی مسابقه ای پرنده جهان

اولین ماشین مسابقه‌ای پرنده در جهان توانست نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ارم؛ اولین اتومبیل مسابقه‌ای پرنده با موفقیت و برای اولین بار قبل از مسابقات اتومبیلرانی در صحرای استرالیای جنوبی پرواز کرد. این اتومبیل که Mk 3 Airspeeder نامیده دارد. سرعت این اتومبیل پرنده ۲.۸ ثانیه است که به سرعت اتومبیل‌های فرمول ۱ که از ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت را در همین مقدار طی می‌کنند، می‌رسد. قرار است سرعت این اتومبیل در مسابقات به ۱۵۵ مایل در ساعت برسد. روزنامه انگلیسی دیلی میل فاش کرد که این خودرو در سه مسابقه بزرگ کنترل از راه دور در اواخر سال شرکت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


سازندگان و جزئیات خودروی پرنده مسابقه ای

این اتومبیل توسط تیمی از مهندسان و گروهی از شرکت‌ها مانند جگوار، مک لارن، رولزرویس موتور، بوئینگ و برابام ساخته شده و انتظار می‌رود مانند دوره‌های قبلی با سرعتی بین ۹۳ تا ۱۵۵ مایل در ساعت پرواز کند. چهار تیم و ۱۰ هواپیمای فرمول یک در این دور از مسابقات با هم رقابت خواهند کرد و اتومبیل‌های بدون سرنشین توسط گروهی از خلبانان از زمین کنترل می‌شوند و هدف این است که تا سال ۲۰۲۲ دو خلبان انسانی نیز در این مسابقه حضور داشته باشند.

پرواز موفق اولین خودروی مسابقه ای پرنده جهان

پرواز موفق اولین خودروی مسابقه ای پرنده جهان

این خودرو پرنده مجهز به ۸ پره دوار است که اطراف کابین خلبان مرکزی قرار دارند و از فیبر کربن ساخته شده اند. انرژی این وسیله نقلیه توسط یک باتری لیتیوم پلیمری تأمین می‌شود که اجازه می‌دهد حدود ۱۵ دقیقه پرواز کند. از آنجا که مسابقات ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، قرار است اتومبیل‌های شرکت کننده در مسابقه در ایستگاه‌هایی متوقف شوند تا باتری آن‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه عوض کنند، زمان تعویض باتری هم همان زمانی است که اتومبیل‌های فرمول ۱ در دهه ۱۹۷۰ در هنگام مسابقه تعمیر می‌شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار