رئیس انجمن صابئین مندایی ایران گفت: اقلیت‌های مذهبی باحضور پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان می‌زنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب عابدی رئیس انجمن صابئین مندایی ایران بر حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ با هر دین و مذهبی تاکید کرد و گفت: صابئین مندایی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب برای شکوفایی و آبادی شهر و کشور خود مشارکت داشته باشند.

او با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در ایران مانند سایر مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده و این حضور مشت محکمی بر دهان دشمنان است، اظهار داشت: با توجه به تبلیغ دشمنان برای خودداری مردم از حضور پای صندوق‌های رای، حضور این قشر در انتخابات، جواب دندان شکنی بر استکبار جهانی است.

عابدی با اشاره به اینکه اقلیت‌های مذهبی در ایران از جمله صابئین مندایی، همگام با برادران و خواهران مسلمان خود در انتخابات ۲۸ خرداد شرکت کرده و رای خود را به صندوق می‌اندازند، ادامه داد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و مذهبی است و حضور حداکثری پای صندوق‌های رای، دوشادوش سایر اقوام و ادیان در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا نوید بخش آینده‌ای درخشان برای میهن عزیزمان است.

در ایران حدود ۲۰ هزار نفر پیرو دیانت مندایی هستند و بیشتر در خوزستان با حدود ۱۰ هزار نفر ساکن هستند، ضمن اینکه انجمن و روحانیت این اقلیت مذهبی در خوزستان متمرکز است و جمعیت مندایی در اهواز، حمیدیه، سوسنگرد، شادگان، ماهشهر و خرمشهر سکونت دارند.

صابئین مندایی پیروان حضرت یحیی (ع) از پیامبران بزرگ الهی هستند و عقیده دینی آن‌ها برگرفته از عقیده حضرت آدم (ع) است که تا آخرین پیامبر آن‌ها حضرت یحیی (ع) ادامه یافته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.