جایگاه و عظمت امام رضا (ع) را می‌توان از کلام، سخنان و زیاراتی که درباره ایشان نقل شده است، شناخت.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و پژوهشگر مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به راه‌های شناخت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های شناخت دیگران توجه به کلام آن‌ها است در همین زمینه برای شناخت امام رضا (ع) می‌توان به کلمات، سخنان و زیاراتی که درباره ایشان نقل شده است، مراجعه کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که از ناحیه امام رضا (ع) صورت گرفت، مناظراتی است که در زمان مامون عباسی اتفاق افتاد. مامون زمانی که مشاهده کرد علی بن موسی الرضا (ع) در میان مردم دارای محبوبیت است و همچنین جایگاه خویش را متزلزل دید، مناظراتی برای تخریب و ترور شخصیت امام رضا (ع) تشکیل داد، اما امام رضا (ع) در این جلسات کلماتی را بیان کردند که علمای آن زمان از بیان جواب برای آن‌ها عاجز بودند.


بیشتر بخوانید


این پژوهشگر مذهبی ادامه داد: یکی از رساله‌هایی که از امام رضا (ع) به دست ما رسیده، رساله ذهبیه است. در این رساله امام هشتم شیعیان بیانات متعددی در موضوعات پزشکی و دیگر موضوعات بیان کردند که انسان را به تفکر وا می‌دارد به نحوی که دانشمندان با رصد‌های علمی شاید به سختی به کلام امام رضا (ع) برسند، این مطلب نشان دهنده این است که وجود مقدس امام رضا (ع) کلامشان از محضر وحی و پروردگار بوده است، در نهایت با توجه به این رساله و دیگر کلمات امام رضا (ع) می‌توان به عظمت شخصیتی ایشان پی برد.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف بروجردی را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: امام رضا ، دهه کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار