رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به رای‌دهندگان توصیه کرد که برای کاهش زمان توقف در صف‌ها و شعبه‌های اخذ رای اسامی و کد انتخابی نامزدها به‌ویژه شورای اسلامی را همراه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز با حضور در شعبه اخذ رای پل خواجوی اصفهان گفت: توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا از مدت‌ها قبل تهیه و به ستاد انتخابات استان اعلام شده است.

او اظهار کرد: بر این اساس به مردم توصیه می‌شود که قبل از خروج از منزل ماسک داشته باشند و تا زمان بازگشت ماسک خود را حفظ کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر رعایت فاصله فیزیکی در صف‌ها تاکید کرد و گفت: توصیه‌های بهداشتی مبنی بر امکان رای گیری در فضای باز تعیین و ابلاغ شده است.

او تاکید کرد: مردم باید با حفظ فاصله اجتماعی مناسب، جلوی انتشار ویروس کرونا را بگیرند.

چنگیز با ارزیابی مطلوب شعب اخذ رای به‌دلیل قرار گرفتن در فضای باز تاکید کرد: اگر همه افراد از ماسک استفاده کنند و مدت زمان حضور مردم در صف‌ها کوتاه باشد، نگرانی از بابت شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.

او حداقل فاصله فیزیکی در صف‌ها را ۲ متر اعلام کرد و گفت: حضور مردم در ساعت اولیه رای دادن به‌دلیل پیشگیری از ازدحام و شلوغی شعبه‌ها مطلوب‌تر است.

چنگیز با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات امروز همانند دوره‌های گذشته گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده مردم با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های اخذ رای، اقتدار کشور را در پیش جهانیان به نمایش می‌گذارند.

او همچنین با تاکید برحضور گسترده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی برای حضور در پای صندوق‌های رای گفت: صندوق‌های سیار برای بیماران و کارکنان در حال ماموریت پیش‌بینی شده است.

شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.

۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.

تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۵ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.

۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار