استاندار گیلان حفظ سلامت رأی‌دهندگان در کنار برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم را وجهه همت دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع)، انتخابات را از آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی و از جمله ارکان مهم مردم‌سالاری دینی دانست و گفت: برگزارکنندگان انتخابات، همه تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و امن را فراهم کرده اند.

او به در نظر گرفتن شرایط کرونایی از آغاز فرآیند انتخابات در کشور و استان اشاره کرد و افزود: بر این اساس تلاش شد تا از تشکیل هیأت‌های اجرایی و نیز ثبت نام داوطلبان اعم از شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام بگیرد.

استاندار گیلان با اشاره به استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی و رایانه‌ای برای انجام فرآیند ثبت نام در خارج از فضای فرمانداری ادامه داد: تمهیداتی فراهم شد که در صورت نداشتن امکان برای ثبت‌نام داوطلبان از طریق غیرحضوری، بستر حضور در فرمانداری‌ها هم امکان‌پذیر باشد.

زارع حفظ سلامت رأی دهندگان را در کنار برگزاری انتخاباتی قانونمند، پرشور و سالم از حیث برگزاری بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: بر این مبنا علاوه بر حذف أخذ اثر انگشت، ۱۰ درصد از شعب أخذ رأی در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل، افزایش یافته و بستر تهویه مناسب در محیط‌های أخذ رأی فراهم شده است.

او از مردم خواست با شروع فرآیند انتخابات، در همان ساعات اولیه صبح در پای صندوق‌های أخذ رأی حاضر شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.