سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: همزمان با افتتاح طرح‌های هفته جهاد کشاورزی دامغان، ۱۷۰ شغل مستقیم و ۲۹۲ شغل غیرمستقیم ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی‌اصغر امامیون سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۶ طرح تولیدی و ۲۴ طرح عمرانی سهم هفته جهاد کشاورزی در دامغان است که به ارزش ۴۹۰ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال در شهرستان به بهره‌برداری رسید.

او بیان کرد: از مجموع اعتبار هزینه‌شده در طرح‌های هفته جهاد کشاورزی، ۲۹۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی بود.

امامیون اضافه کرد: گلخانه هیدروپونیک در روستای حیدرآباد در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با صرف ۶۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

او از افتتاح ۶ طرح در حوزه آبرسانی و قنات خبر داد و افزود: این تعداد طرح برای ۱۳.۹ کیلومتر و با هدف آبرسانی به اراضی کشاورزی تحت پوشش قنات با هزینه ۷۶ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال افتتاح شد که ۵۸ شغل مستقیم ایجاد کرد.

امامیون اظهار داشت: چهار طرح در زمینه امور فنی و زیربنایی، ۱.۸ کیلومتر جاده بین مزارع با هدف دسترسی بهتر با هزینه ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال ایجاد شد.

او افزود: ۵ طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی با هدف تسطیح اساسی در ۴۷ هکتار اجرا شد که برای این طرح‌ها چهار میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال هزینه شد.

امامیون تصریح کرد: ۶ طرح در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار قطره‌ای در شهرستان افتتاح شد که با صرف ۹۸ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال، بیش‌از ۳۵۱ هکتار را تحت پوشش قرار داد.

سرپرست جهاد کشاورزی دامغان همچنین از افتتاح ۳ طرح خط انتقال خبر داد و گفت: با هدف کاهش هدررفت آب و افزایش بازدهی، طرح‌های خط انتقال به میزان هفت هزار و ۴۴۸ متر و با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.