موحد گفت: هوشمندسازی زیرساخت‌های الکترونیک تبادل احکام و پرونده‌های قضایی بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله موحد،رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن بازدید از زیرساخت‌ها و نحوه ارسال و دریافت الکترونیک احکام و پرونده‌های قضایی در کلانتری ۱۱ شهر کرمان از توسعه روزافزون این سامانه به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان و مراجعان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این بازدید که با حضور فرمانده انتظامی استان و دیگر کارشناسان حوزه قضایی انجام گرفت ضمن واکاوی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های توسعه این سامانه گفت: در راستای هوشمندسازی زیرساخت‌های ارتباطی و انجام الکترونیک تبادل احکام و پرونده‌های قضایی بین دستگاه قضا با نیروی انتظامی و دیگر نهاد‌های مرتبط، اقدامات خوبی در حال انجام است.

او افزود: کارشناسان با حضور در کلانتری ۱۱ شهر کرمان به همراه فرمانده انتظامی استان و جمعی از همکاران قضایی و دیگر کارشناسان انتظامی زیرساخت‌ها و نیازمندی‌های لازم برای توسعه این سامانه را بررسی کردیم که این سامانه به منظور رسیدگی بهتر و سریعتر به پرونده‌های مراجع انتظامی و کاهش نیاز به مراجعات حضوری راه اندازی و اقدامات خوبی در کلانتری‌ها در این حوزه انجام شده است.

موحد تصریح کرد: امیدواریم با انگیزه خوبی که در مسئولان انتظامی وجود دارد در آینده نزدیک شاهد توسعه ارتباطات قضایی و انتظامی از بستر‌های الکترونیک باشیم که این امر فواید بسیاری در حوزه شفافیت، سرعت، دقت و کاهش مراجعات حضوری در پی خواهد داشت و به تعبیری می‌توان آن را استفاده از هواپیما در قیاس با خودرو برشمرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.