فضای مجازی در این دوره از انتخابات توانست بهترین راه برای رابطه نامزدها با مردم باشد و به تبلیغات آنان در شرایط کرونایی کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از ماه‌ها و روز‌ها تبلیغات انتخاباتی، بالاخره ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از راه رسید و قرار است سرنوشت ۴ سال آینده کشور به دستان مردان و زنانی رقم بخورد که در همیشه تاریخ ایران در تمام لحظات تلخ و شیرین حضور داشتند. زنان و مردانی که امروز به پای صندوق‌ها می‌آیند، در تک تک ثانیه‌هایی که از انقلاب تا امروز سپری شده در کنار آن ایستاند، از همان روز نخست که مشت‌های گره کرده شان را بر سر استکبار کوبیدند و نهال انقلاب را کاشتند تا تمامی این چهل و اندی سال که در کنار این نهال ایستادند و بالندگی و شکوفایی اش را به نظاره نشستند.

در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، مردم ایران در انتخابات‌های بسیاری شرکت کردند و با رای‌های خود به توسعه و آبادانی هرچه بهتر و بیشتر ایران اسلامی کمک کردند. حالا ۲۸ خرداد رسیده و بار دیگر مردم ایران باید برای اعتلای نام ایران و ایرانی انتخابی درست داشته باشند. چشم تمام جهان ماه هاست که به امروز و حضور ما در شعبات اخذ رای دوخته شده است.


بیشتر بخوانید


کرونا تبلیغات انتخاباتی را مجازی کرد

امسال کرونا مهمان ناخوانده‌ای است که حتی تاثیر خود را روی انتخابات هم گذاشته و تبلیغات و حضور نامزد‌ها بیشتر از اینکه حضوری باشد، مجازی شده است. از روز‌های قبل از شروع نام نویسی تا همین دو روز قبل که مهلت تبلیغات تمام شده بود، نامزد‌های احتمالی و کسانی که ثبت نام کردند و به عنوان نامزد نهایی به مردم معرفی شدند در شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند. حضوری فعال و مستمر که به شناخت بیشترشان توسط مردم انجامید.

امسال افرادی که قصد شرکت در انتخابات و نام نویسی داشتند، از چند روز قبل‌تر از شروع ثبت نام ها، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت هایشان را شروع کردند و اعلام می‌کردند که قصد دارند در این دوره کاندیدا باشند. برخی از آن‌ها نظرسنجی‌هایی داشتند تا بدانند چقدر از مخاطبان به حضور آن‌ها در این انتخابات اقبال نشان می‌دهند.

فضای مجازی در خدمت تبلیغات انتخاباتی / اعلام حضور کاربران در انتخابات با داغ کردن هشتگ ها / رای میدهیم، ترند شبکه های اجتماعی است

روز‌های نام نویسی در وزارت کشور از راه رسید و همه کاندید‌اها قبل و بعد از نام نویسی تصاویری از خودشان در صفحات و حساب هایشان منتشر و اعلام می‌کردند که در ساختمان خیابان فاطمی حاضر و نامشان را به عنوان کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت کرده اند. کاربران و کسانی که این افراد را دنبال می‌کردند نیز این توئیت‌ها و پست‌ها را دست به دست می‌کردند و تبلیغات غیر رسمی پیش از شروع رسمی آغاز شد. چند روز بعد شورای نگهبان اسامی کسانی که احراز صلاحیت شده بودند را اعلام کرد و برخی که نامشان بین این افراد نبود با انتشار بیانیه‌هایی عدم احراز صلاحیتشان را از طریق صفحه‌های شخصی شان به اطلاع طرفداران و مخاطبانشان می‌رسانند.

تبلیغات انتخاباتی همراه با واکنش کاربران

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های بسیاری را به ثبت نام‌های افرادی که شرایط اولیه اعلام شده از طرف شورای نگهبان را نداشتند و چه افراد مشهوری که در این دوره ثبت نام کرده بودند با انتشار توئیت‌ها و پست‌هایی نشان می‌دادند. پس از انتشار لیست افراد احراز صلاحیت شده، تنور انتخابات داغ‌تر شد و هشتگ‌ها یکی پس از دیگری به ترند توئیتر فارسی تبدیل می‌شدند.

فضای مجازی در خدمت تبلیغات انتخاباتی / اعلام حضور کاربران در انتخابات با داغ کردن هشتگ ها / رای میدهیم، ترند شبکه های اجتماعی است

تبلیغات رسمی آغاز شد و نامزد‌ها فعالیت‌های خود را بیش از پیش در شبکه‌های اجتماعی آغاز کردند. شبکه اجتماعی کلاب هاوس که مبتنی بر صوت است و کاربران در این برنامه فقط امکان صحبت کردن دارند، به یکی از پایگاه‌های اصلی تبلیغات این دوره از انتخابات بدل شد. نامزد‌ها در اتاق‌هایی که توسط ستاد انتخاباتی خودشان تشکیل می‌شد، حضور پیدا می‌کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دادند و از برنامه هایشان می‌گفتند.

لغو میتینگ‌های انتخاباتی و حضور در شبکه‌های اجتماعی

ستاد ملی مقابله با کرونا، امسال برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی و تجمعاتی که افراد زیادی در آن شرکت می‌کنند را ممنوع اعلام کرد و همین موضوع باعث شد تا نامزد‌ها از فرصت فضای مجازی در کنار برنامه‌هایی که در صداوسیما داشتند و همینطور مناظره انتخاباتی، استفاده کرده و به بیان دیدگاه‌ها و برنامه هایشان بپردازند. مردم نیز از این موضوع استقبال کردند و گواه آن، داغ شدن هشتگ‌های انتخاباتی در بازه اعلامی وزارت کشور برای تبلیغات نامزد‌ها بود.

فضای مجازی در خدمت تبلیغات انتخاباتی / اعلام حضور کاربران در انتخابات با داغ کردن هشتگ ها / رای میدهیم، ترند شبکه های اجتماعی است

هرچه به روز‌های انتخاباتی نزدیک‌تر می‌شدیم، حضور نامزد‌ها در فضای مجازی پر رنگ‌تر می‌شد و طرفدارانشان نیز با انتشار توئیت‌ها و پست‌ها از دیگر کاربران می‌خواستند که به نامزد مورد نظرشان رای بدهند. مناظره‌های انتخاباتی یکی از اتفاقاتی بود که در این دوره تبلیغات واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت و شبکه‌های اجتماعی به گعده‌هایی بزرگ تبدیل شده بودند که طرفداران نامزد‌ها تحلیل و بحث‌های خود را نسبت به عملکرد و برنامه‌های هر فرد بیان می‌کردند. هشتگ #مناظره ۱۴۰۰ در سه دور مناظره انتخاباتی که از شبکه‌های سیما پخش می‌شد به یکی از داغ‌ترین هشتگ‌های انتخاباتی در روز‌های تبلیغات تبدیل شد.

فضای مجازی در خدمت تبلیغات انتخاباتی / اعلام حضور کاربران در انتخابات با داغ کردن هشتگ ها / رای میدهیم، ترند شبکه های اجتماعی است

نامزد‌های انتخاباتی حتی از فرصت شبکه‌های اجتماعی که در اختیارشان بود استفاده کردند و بیانیه‌های انصرافشان از حضور در انتخابات را نیز در صفحاتشان منتشر کردند، بیانیه‌هایی که واکنش‌های بسیاری را از سمت کاربران به همراه داشت. کرونا با حضورش در کشور، باعث شد که ظرفیت شبکه‌های اجتماعی بیشتر شناخته شود و تاثیر این فضا در مهمترین اتفاق رسمی کشور بیش از پیش احساس شود.

فضای مجازی در خدمت تبلیغات انتخاباتی / اعلام حضور کاربران در انتخابات با داغ کردن هشتگ ها / رای میدهیم، ترند شبکه های اجتماعی است

دعوت از مردم برای حضور در انتخابات

رهبر معظم انقلاب هم مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند و در سخنرانی دو روز قبل خود در این باره فرمودند: " کار بزرگ مردم در روز جمعه اوّلاً اصل مشارکت، ثانیاً نوع مشارکت و نوع انتخاب خواهد بود که امیدواریم خدای متعال همه‌ دل‌های ما را، دل‌های ملّت ایران را هدایت کند تا بتوانیم به بهترین وجهی در این عرصه ظاهر بشویم. راه حل مشکلات صندوق رای است."

کاربران و نامزد‌هایی که چه در این دوره حضور دارند و چه کسانی که انصراف دادند، با حضور در کلاب هاوس، انتشار پست و توئیت مردم را به حضور بیش از پیش در پای صندوق‌های رای دعوت کردند. بارها در این روزها هشتگ #رای_میدهیم داغ شد و کاربران با استدلال‌های مختلف از حضور خودشان در انتخابات گفتند.

فضای مجازی در خدمت تبلیغات انتخاباتی / اعلام حضور کاربران در انتخابات با داغ کردن هشتگ ها / رای میدهیم، ترند شبکه های اجتماعی است

هر رای یک مشت محکم بر دهان دشمنان

دشمنان معاندین ایران اسلامی مانند این چهل و اندی سال، باز هم از حضور مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت مردم ایران به دست و رای خودشان واهمه دارند. این شبکه‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ها و جلسات خود را آغاز کردند تا مردم را از رفتن به پای صندوق‌های رای منصرف کنند. رسانه‌های معاند در لحظه لحظه این چهل سال قصد دلسرد کردن مردم را داشتند، اما ایرانیان با حضور در انتخابات، حضور میلیونی در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و حضور میلیونی در تشییع سردار دل‌ها بار‌ها و بار‌ها عهد خود را با انقلاب و نظام محکم‌تر از پیش بستند.

فضای مجازی در خدمت تبلیغات انتخاباتی / اعلام حضور کاربران در انتخابات با داغ کردن هشتگ ها / رای میدهیم، ترند شبکه های اجتماعی است

امروز هم همه آمدند و می‌آیند، از مرد و زن، از کسانی که شناسنامه هایشان دیگر جای مهر ندارد و جوانانی که رای اولی هستند و برای اولین بار می‌خواهند در سرنوشت ایران اسلامی سهیم باشند. همه آمدند و می‌آیند تا انگشت‌های جوهری و شناسنامه‌های مهر خورده شان را به دوربین‌ها نشان دهند و به دشمنان یاوه گو بگویند هستند بر آن عهد که با پیر جماران بستند و آمده اند تا این عهد را با یار خراسانی او تجدید کنند. همه آمدند و می‌آیند تا بگویند اگر مشکلات و سختی و گرانی هست، باز هم پای این نظام هستند، باز هم مانند هر انتخابات به صحنه آمدند تا خودشان در سرنوشت ایران سهیم باشند، تا دست دشمن از ایران کوتاه بماند، تا خون شهدا پایمال نشود، تا شرمنده نگاه سردار دل‌ها نباشند و آمدند و می‌آیند تا ایران و ایرانی تا همیشه تاریخ سربلند و سرافراز بماند.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
به عشق رهبرم رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
چرا رای گیری دیر شروع شد بعصی جاها یا تعرفه نبود مردم رو معطل کردن بعضیها بعد یکی دوساعت رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
سلام بر ابراهیم.مرگ بر بنت بزرگ،آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
سلام دوستان من امروز در انتخابات شرکت کردم وبه آقای رییسی رای دادم.چون از وضعی که دولت قبل برامون ساخته ناراضی ام.