رئیس جمهور روسیه پس از نشست ژنو گفت تصویر ارائه شده رسانه‌ها از رئیس جمهور آمریکا با شخصیت واقعی او متفاوت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با فارغ التحصیلان مدرسه عالی مدیریت دولتی روسیه اعلام کرد: شخصیت واقعی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اصلا با آنچه که از او در رسانه‌های ما و حتی رسانه‌های آمریکا پخش می‌شود، مطابقتی ندارد.

پوتین اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا یک فرد کاملا حرفه ای در امور سیاسی است و روسیه باید خیلی با دقت با او همکاری کند تا چیزی را از دست ندهد. بایدن در مذاكرات با وجود مسافت طولانی كه برای حضور در اجلاس داشت،  بسیار پرانرژی به نظر می‌رسید و ساعتها گفت‌وگوی رو در رو با او نشان داد كه خودش مدیریت مسائل را در دست دارد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه فضای مذاکرات به اندازه کافی دوستانه بود، تاکید کرد: ما برای ادامه این گفت‌وگو آمادگی کامل داریم همانطور که طرف آمریکایی آماده است. برگزاری مذاکراتی مانند اجلاس چهارشنبه مهم بود، زیرا تا وقتی سران کشورها با یکدیگر صحبت نکنند، ادعاها و نگرانی‌های متقابل بیشتر و بیشتر می شود تا جایی که دیگر برای انجام اقدامی در آن مورد دیر خواهد شد.

پوتین همچنین تصریح کرد که او و بایدن مواضع یکدیگر را درباره موضوعات اصلی درک کردند و این اجلاس خود منجر به تفاهم درباره مواردی شد که می‌توانند همکاری بین دو کشور را بهبود بخشند.

او اضافه کرد: امنیت سایبری که هم برای ما و هم برای آنها بسیار مهم است، از مواردی بود که موجب شد به جای آن که به جان هم بیفتیم تلاش‌های خود را برای مبارزه با جرایم اینترنتی ترکیب کنیم.

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که بایدن تمام تلاش خود را به کار گیرد تا دوباره روابط روسیه و آمریکا پایین‌ترین سطح خود را مانند  سالهای گذشته تجربه نکند.

 روسای جمهور روسیه و آمریکا دیروز در ژنو سوئیس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار