زیارت امام هشتم شیعیان از پر فضیلت‌ترین زیارات است که در روایات متعددی به عظمت آن اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف بروجردی سخنران و پژوهشگر مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایگاه با عظمت امام رضا (ع) در عالم هستی گفت: زیارت امام رضا (ع) از پر فضیلت‌ترین زیارت است که از خاتم النبیین (ص) تا مهدی موعود (عج) به عظمت و آثار با برکت آن در نقل‌های مختلف اشاره کرده اند.

این کارشناس ذهبی افزود: امام رضا (ع) در روایتی خطاب به دعبل خزاعی می‌فرمایند زمانی نمی‌گذرد که توس محل رفت و آمد شیعیان و زائران من است و هر کس مرا در آن دیار زیارت کند در روز قیامت در کنار من خواهد بود و گناهانش آمرزیده می‌شود، این ورایت بشارت مبارکی از جانب امام رضا (ع) به زائرینشان است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در روایتی از امام موسی کاظم (ع) نقل می‌کندکه حضرت فرمودند: اگر کسی فرزندم علی (ع) را زیارت کند، ثواب هفتاد حج مقبول را دارد، راوی عرض کرد هفتاد حج؟ حضرت فرمودند هفتصد حج، راوی عرض کرد یعنی هفتصد حج مقبوله در یک زیارت، حضرت فرمودند هفت هزار حج، باز تعجب کرد، حضرت فرمودند هفتاد هزار حج و بعد فرمودند که بالاتر از این بگویم، اگر کسی یک شب محضر امام رضا (ع) بخوابد و حضرت را زیارت کند، ثوابی فوق همه این‌ها دارد و مانند کسی است که خدای تعالی را در عرش الهی زیارت کند.

در ادامه شما می‌توانید صحبت‌های حجت الاسلام مهدی شهرباف را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: دهه کرامت ، امام رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
به تو از دور سلام : السلام علیک یا امام رحمت یا صدیق شهید معصوم غریب یاشمس الشموس یا امام مستضعفین بینوایان یار مظلومان یا حضرت علی بن موسی الرضا ع مددی . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار