رییس دادگستری شهرستان زرند از کاهش ۲۲ درصدی جمعیت کیفری شهرستان زرند در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی، رییس دادگستری شهرستان زرند در حاشیه دیدار با تعدادی از خانواده زندانیان شهرستان زرند که با حضور دادستان عمومی و انقلاب و فرماندار زرند انجام شد، گفت: بازدید و سرکشی از خانواده زندانیان نیازمند به منظور پیروی از فرمایشات ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم رسیدگی به مشکلات زندانیان و در مسیر  سنت حسنه مواسات و همدلی صورت می‌گیرد.

او با اشاره به دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری ابلاغ شده از سوی ریاست قوه قضائیه، افزود: گسترش زندان‌ها و افزایش آمار زندانیان زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: خوشبختانه نتیجه اجرای دستورالعمل‌ها و از طرفی فرهنگ سازی برای سنت حسنه مصالحه و گذشت با اجرای برنامه‌های متعدد ، کاهش بیش از ۲۲ درصدی تعداد زندانیان شهرستان زرند در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را در پی داشته است. 

او بیان کرد: باید مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان به خوبی منعکس شود و نیاز‌های معیشتی، بهداشتی، رفاهی و  غیره این قشر بر طرف شود؛ چرا که حمایت نکردن از این قشر آسیب‌های اجتماعی جدیدی به دنبال خواهد شد.

رییس دادگستری شهرستان زرند یادآور شد: با توجه به سرمایه در گردش شهرستان باید از ظرفیت خیران و سرمایه گذاران برای توانمندسازی خانواده زندانیان بهره برداری کرد.

در این دیدار وضعیت و مشکلات ۳۰ خانواده زندانی مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای حل مشکلات آن‌ها صادر شد.

همچنین در این دیدار‌ها سبد کالا و کارت هدیه به خانواده‌ها اهدا شد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار