بیش از ۲۰ نیروی ارتش افغانستان در درگیری روز گذشته در ولسوالی دولت‌آباد این کشور کشته شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری از جان باختن بیش از ۲۰ کماندو ارتش افغانستان در درگیری با گروه طالبان در ولسوالی دولت‌آباد در ایالت فاریاب خبر دادند.

برخی منابع آگاه اعلام کردند: «در این درگیری ۲۳ نیروی ارتش افغانستان و ۶ نیروی پلیس این کشور کشته شدند. پس ازاین درگیری نیرو‌های دولتی راهی ولسوالی قرمقول شدند.»

همچنین منبعی دیگر اعلام کرد «سهراب عظیمى» افسر واحد ویژه ارتش، از جمله نیرو‌های ارتش است که روز گذشته در درگیری با طالبان کشته شد. این افسر آموزش‌های نظامی خود را در آمریکا فراگرفته بود و پسر «ظاهر عظمی» سخنگوی پیشین وزارت دفاع ملی، بود.

ظاهر عظمی در پیامی در فیسبوک خود به این حادثه واکنش نشان داد و نوشت: «به جان‌باختن پسرم افتخار می‌کنم، او و همراهانش به وظیفه خود مردانه و باشرافت عمل کردند و برای دفاع از میهن جان دادند.»

پس از درگیری‌ها چند روز پیش، مرکز ولسوالی دولت‌آباد به دست گروه طالبان افتاد. همچنین گفته می‌شود تاکنون در درگیری‌های اخیر ۱۰۰ عضو طالبان و ۹۰ نیروی امنیتی کشته شده‌اند. روز گذشته منابع خبری از درگیری میان نیرو‌های افغان و گروه طالبان در ۸۰ نقطه در افغانستان خبر دادند. تاکنون طالبان و مقامات افغان آماری از تلفات این درگیری‌ها ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.