استاندار اردبیل گفت: ملت ایران همواره در طول نظام جمهوری اسلامی با همبستگی حربه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل امروز در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای همواره به دشمنان ثابت کرده اند که از حق انتخاب  خود که هدیه انقلاب اسلامی به آنان است، نگذاشته اند و در طول ادوار مختلف در اداره کشور مشارکت کرده اند.

او به اهمیت انتخاب فرد لایق و دارای صلاحیت برای اداره امور اجرایی کشور اشاره کرد و افزود: با اینکه انتخابات در یک روز انجام می‌شود ولی فردی که به عنوان رییس قوه مجریه انتخاب می‌شود به مدت چندین سال حتی پس از پایان دوره مسوولیت خود تاثیراتش بر کشور و زندگی مردم ماندگار است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در همین راستا مردم باید با هوشیاری و سنجش امور فردی را که اصلح‌تر و متخصص‌تر است انتخاب کنند و به همین دلیل نیز انتخابات موضوعی مهم در کشور ما است.

بهنامجو روند دولت‌ها در طول نظام جمهوری اسلامی را تکاملی دانست و  گفت: بعد از انقلاب همه دولت‌ها در روندی تکاملی خدمات و امکانات مختلفی در کشور و برای مردم فراهم و همچنین زمینه خدمت و فعالیت را برای دولت های بعدی مهیا کرده‌اند.

او ادامه داد: با برگزاری هر انتخاباتی  افراد تازه نفس وارد میدان می‌شوند و برنامه‌ریزی در ابعاد سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و مالی را ادامه می دهند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مردم در نظام جمهوری اسلامی نتیجه و تاثیر حضور و مشارکت خود را مشاهده کرده‌اند، اظهار کرد:مردم  همواره یکپارچه حرکت کرده اند و همیشه توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را  با خودباوری و خداباوری ناکام گذاشته‌اند.

بهنام جو بیان کرد: در حال حاضر نیز با وجود تحریم‌ها دولتمردان با تلاش بیشتر و خودباوری از تلاش و حرکت بازنمانده‌اند و در راستای توسعه و تامین زیرساخت‌ها و تولید گامی بزرگی در کشور و استان برداشته شده است.

او به پروژه‌های اجرا شده در استان اشاره کرد و احداث سدهای بزرگ از جمله سد عمارت و خداآفرین ، توسعه واحدهای صنعتی و نواحی صنعتی ،ایجاد زیرساخت‌های مهم راه و راه آهن و رشد و توسعه  طرح‌های اقتصادی کشاورزی را از جمله اقدامات توسعه‌ای استان اردبیل ذکر کرد.

بهنامجو در ادامه به آمادگی استان اردبیل  برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و از تعیین هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستاها خبر داد.

او گفت: ۵۹۶ شعبه از این تعداد در شهرها ، ۹ مورد سیار در شهرها، ۷۳۵ شعبه ثابت در روستاها و ۳۳۷ شعبه سیار در روستاها از یک میلیون و هزار و ۴۷۰ نفر واجد شرایط دای دادن ، اخذ رای می کنند.

استاندار اردبیل افزود: در شهرها ۷۷۳ نفر برای ۲۶۷ کرسی و در روستاها هم پنج هزار و ۵۲۱ نفر برای پنج هزار و ۴۰۷ کرسی اصلی و علی البدل با هم رقابت می‌کنند.

استان اردبیل با ۳۱ شهر و ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط دارد که از این تعداد افزون بر ۲۳ هزار نفر رای اولی هستند.

اتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.