رییس هیات نظارت بر انتخابات در آذربایجان غربی گفت: ده هزار نفر نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان غربی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قنبر کریم نژاد رییس هیات نظارت بر انتخابات در آذربایجان غربی در جلسه توجیهی بازرسان ویژه هیات نظارت استانی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برای اخذ رأی در استان، ۲ هزار و ۷۸۹ شعبه اخذ رأی تعیین‌شده که هزار و ۸۹۴ شعبه ثابت و ۸۹۵ شعبه سیار است.

او  اظهار داشت: در این دوره از انتخابات به دلیل شیوع کرونا، ۶۷۸ شعبه اخذ رأی نسبت به انتخابات گذشته افزوده‌شده تا روند جمع‌آوری و اخذ آرا به‌راحتی انجام گیرد.

کریم نژاد با اشاره به حضور ناظران شورای نگهبان پای صندوق‌های رأی، اضافه کرد: برای هر شعبه به‌ طور میانگین ۳.۵ نفر و در کل حدود ده هزار نفر ناظر سازمان‌دهی و آموزش داده شده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر این استان سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۷۰۳ نفر جمعیت دارد که ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۲۷۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

کریم نژاد اظهار داشت: با این آمار ۷۱ درصد جمعیت استان حائز شرایط رأی دادن هستند و از این تعداد ۶۴ هزار و ۹۵۱ نفر رأی اولی خواهند بود.

اوبیان کرد: بر اساس وظایف و اختیارات قانونی و به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح قانون انتخابات و صیانت از آرای مردم از ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی بازرسان ویژه به شهرستان‌های تابعه اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: بازرسان اعزامی از استان باید به این نکته توجه داشته باشند که از ساعت هفت صبح پنج‌شنبه تبلیغات ممنوع است و باید نظارت کامل را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.