علیاری گفت: کارفرمایان برای تکلیف بدهی و برخورداری از تسهیلات باید حداکثر تا ۳۱ تیرماه امسال درخواست خود را در سامانه‌ تامین اجتماعی ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علیاری مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: مشمولان طرح برخورداری از تسهیلات برای تعیین تکلیف بدهی کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف اعم از حقیقی و یا حقوقی دولتی و غیردولتی هستند.


او افزود: واحد‌های اجرایی نیز مکلف هستند حداکثر ظرف مدت هفت روز از تاریخ ثبت درخواست کارفرما، ضمن بررسی موضوع، مراتب پذیرش یا عدم پذیرش درخواست مطروحه را از طریق صندوق شخصی سامانه خدمات غیرحضوری به متقاضی اعلام کنند.


علیاری  ادامه داد: چنانچه کارفرما حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ اعلام پذیرش درخواست نسبت به پرداخت بدهی و یا تقسیط آن به همراه ارائه‌ وثیقه متناسب با میزان بدهی اقدام نکنند، این امر به‌منزله‌ انصراف کارفرما برای بهره‌مندی از تسهیلات مقرر در قانون مذکور است.


او گفت:در صورتی‌ که کارفرمایان مشمول تا تاریخ لازم اجرا شدن قانون بودجه امسال کل کشور بر مبنای لیست بهمن ماه ۹۸ نسبت به تعدیل بیمه‌شدگان کارگاه اقدام کرده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آن‌ها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط بر مبنای لیست یاد شده از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.


مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: درخصوص کارگاه‌هایی که در بهمن ماه ۹۸ فاقد لیست و پرداخت حق بیمه هستند و یا کارگاه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ ایجاد شده باشند، لیست ماهی که بیشترین تعداد بیمه شدگان تا اسفند پارسال را دارد مبنای تعیین نیروی انسانی کارگاه قرار می‌گیرد.


او افزود: کارگاه‌هایی که در سال های  گذشته راه اندازی شده و غیرفعال  بوده اند و از سال ۱۳۹۹ به بعد مجددا شروع به فعالیت کرده و لیست و حق بیمه کامل کارکنان شاغل خود را ارسال و پرداخت کنند، بیشترین تعداد بیمه شدگان لیست ارسالی در یکسال منتهی به قبل از آخرین لیست پیش از تعطیلی کارگاه مبنای احتساب سطح اشتغال خواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: کارفرمایان کارگاه‌های مذکور به‌منظور تعیین تکلیف بدهی‌هایی که تا اسفندماه  پارسال به  قطعیت رسیده برای برخورداری از تسهیلات باید حداکثر تا ۳۱ تیرماه امسال نسبت به ثبت درخواست از طریق سامانه خدمات غیرحضوی سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.