مهم‌ترین اخبار مربوط به انتخابات شورا‌های شهر و روستا در خوزستان را در بسته انتخاباتی امروز بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در حالیکه کمتر از ۲۴ ساعت به آغاز فرآیند انتخابات ۱۴۰۰ باقی نمانده، ذوق و شوق شرکت در این حماسه ملی و غرورآفرین قند در دل بسیاری از مردم و به ویژه رای اولی‌ها آب می‌کند، انتخابی که به آباد شدن روستا‌ها و سبز شدن شهر‌ها ختم می‌شود و صفوفی که همچون دوره‌های قبل انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا استقامت و ولایتمداری هر ایرانی و خوزستانی را به رخ جهانیان می‌کشد.

انتخابات ۱۴۰۰ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

حجت الاسلام حسینی امام جمعه هندیجان در دیدار با جمعی از هنرمندان، شاعران، اصحاب رسانه و مدیران کانون‌های فرهنگی-هنری مسجد شهر و روستا در این شهرستان گفت: ظرفیت بالای اصحاب فرهنگ و هنر و مساجد می‌تواند برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بسیار موثر واقع شود.

او ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع)، انتخاب ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را از پر اهمیت‌ترین انتخابات‌های چند دهه اخیر عنوان و بیان کرد: بدون شک با انتخاب فردی اصلح و انقلابی بر اساس انتخابات ریاست جمهوری امسال، کشور از یک پیچ تاریخی و مهم عبور خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی اختیارات ریاست‌جمهوری در کشور را بیش از ۹۰ درصد دانست و اظهار داشت: پس لازم است مردم با هوشیاری کامل و توجه به دغدغه ها، برنامه‌ها و اولویت‌های ارائه شده از سوی نامزد‌ها را که در مناظره‌ها و گفتگو‌های آن‌ها صورت گرفت، نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام نمایند.

او تصریح کرد: رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان، خبرنگاران، اصحاب رسانه و متولیان و فعالان فرهنگی هنری شهرستان از پیشگامان و موثرترین اقشار برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات هستند و باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت نظام و کشور بهره برد.

امام جمعه هندیجان ادامه داد: قدر مسلّم بدانیم که هر رای ما همانند تیری در قلب دشمنان داخل و خارج خواهد بود که با تبلیغات سوء قصد دارند حضور و مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را کمرنگ جلوه دهند، اما مردم بصیر و موقعیت شناس ایران اسلامی با حضور در صحنه، دشمنان را منکوب کرده و بدون شک خداوند نیز شرّشان را به خودشان باز خواهد گرداند.

او بیان داشت: شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز از عوامل مهم پیشرفت و توسعه شهر‌ها هستند و ان شاءالله همگان در حضوری چشمگیر و جدی در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با انتخاب افرادی کاردان، انقلابی و سلیم النفس در مسیر ارتقاء بیش از پیش شهرمان گام برداریم.

پیش بینی ۷۳ شعبه اخذ رای در رامشیر

سالم عبادی سرپرست فرمانداری رامشیر گفت: برای انتخابات ۱۴۰۰ که در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود، ۷۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در نقاط مختلف شهری و روستایی آماده شده است.

او با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمع تعداد شعب اخذ رای در مقایسه با دوره‌های قبل ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، افزود: ۵۵ هزار نفر در شهرستان رامشیر واجد شرایط رای دادن هستند.

عبادی اظهار داشت: به دلیل قرار داشتن در شرایط حساس به لحاظ بیماری کرونا، از همه عوامل اجرایی اعم از بازرسان، سربازرسان و ناظران و همه کسانیکه در فرآیند برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند، تست کرونا گرفته می‌شود تا ضمن اطمینان از سلامت آنها، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم باشیم.

انتخابات آزمون بزرگی برای ملت ایران است

عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ روز آزمون بزرگی برای ملت ایران است. انتخابات عرصه‌ای پرشور که حضور حداکثری مردم در آن، می‌تواند حماسه‌ای عظیم را رقم بزند و باعث پیشرفت و سربلندی کشور و مأیوسی دشمنان گردد.

او بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را مظهر عظمت، اقتدار و بصیرت ملی دانستند و تأکید کردند هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.

برگزاری انتخابات در دزفول با مشارکت فرهنگیان

محمدی خباز مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: یک هزار نفر از فرهنگیان شهرستان به عنوان عوامل اجرایی و نظارت با فرمانداری و هیات نظارت بر انتخابات مشارکت دارند.

او با بیان اینکه۱۱۰ مدرسه به عنوان شعبه اخذ رأی در شهر و روستا آماده شده‌اند، افزود: مدارس ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ میزبان مردم ولایتمدار دزفول خواهند بود.

خباز بیان داشت: فرهنگیان شاغل و بازنشسته به همراه خانواده‌های خود و سایر اقشار جامعه امسال نیز با حضور در انتخابات حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد و با این اقدام توطئه‌های بدخواهان نظام را نقش بر آب می‌کنند.

با مشارکت در انتخابات کشور و نظام را تقویت کنیم

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت: حضور در صحنه انتخابات اهمیت بسیار زیادی دارد و باید با مشارکت در این صحنه کشور و نظام را تقویت کنیم و از همه مردم انتظار می‌رود، چون این نظام به راحتی به دست نیامده است که به راحتی از آن فاصله بگیریم و قهر کنیم.

او بیان داشت: این نظام خون‌بهای صد‌ها هزار شهید است که در پیروزی انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس و در صیانت و پایداری این نظام شهدای زیادی تقدیم شده است و خوزستان نیز با تقدیم حدود ۲۵ هزار شهید خط مقدم جبهه و جنگ بوده است.

پیشرفت و ترقی کشور در گروی شرکت در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در جمع رأی اولی‌های با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ با اشاره به نزدیک شدن به روز انتخابات سرنوشت ساز گفت: مردم در همه صحنه‌های انقلاب هرکجا احساس نیاز حضور پیدا کنند، حاضر شده‌اند.

او با اشاره به تلاش دشمن برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات و یا کاهش تعداد آن‌ها پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: اگر طالب ترقی و پیشرفت بخش، روستا، شهر، روستا و ایران اسلامی هستیم، باید در این انتخابات شرکت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با بیان اینکه اولین مطالبه درخصوص انتخابات ریاست جمهوری، حضور حداکثری است، تصریح کرد: دومین مطالبه نیز تلاش برای رأی دادن به فرد اصلح است که در این خصوص شاخصه‌هایی وجود دارد و خواهشندم مردم به شعار‌های صرف توجه نکنند، چراکه عملکرد افراد و مشورت با نخبگان قابل اعتماد بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: نامزد‌های ریاست جمهوری که تنها شعار دادند، دروغ گفتند، تهمت زدند و افترا بستند طبیعتا این‌ها نمی‌توانند به عنوان یک فرد مورد اعتماد مردم قرار گیرند و رأی مردم را به خود اختصاص دهند و با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

افزایش ۱۵ درصدی تعداد شعب اخذ رای در خوزستان

رضا نجاتی رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به افزایش میزان شعب نسبت به دوره قبلی انتخابات که حدود ۱۵ درصد بود، گفت: افزایش شعب اخذ رای به علت شیوع بیماری کرونا انجام و در تمامی شعبه‌ها تمهیدات بهداشتی فراهم شده است.

او افزود: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در استان، یک هزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای تعیین شده است و در هر شعبه اخذ رای نیز ناظران بهداشت حضور خواهند داشت.

نامزد‌های انتخابات از توجه به پاکیزگی شهر غافل نشوند

علی بنی عگبه رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با اشاره به پایش زیست محیطی این کلانشهر در ایام انتخابات گفت: علیرغم اطلاع رسانی گسترده برای کاهش مصرف کاغذ و ممانعت از آلودگی شهری از سوی نامزد‌های شورای شهر، شاهد مصرف بی رویه کاغذ و چسباندن عکس و پوستر در نقاط مختلف شهری و آلودگی شهر هستیم.

او از همه نامزد‌های شورای اسلامی شهر اهواز خواست نسبت به مقوله محیط زیست و پاکیزگی شهری حساس بوده و ضمن ارج نهادن به حقوق شهروندی از آلودگی شهر بطور جدی در ایام انتخابات پرهیز کنند.

رعایت نکات بهداشتی در شعب رای شهرستان کارون/ مردم با خیال راحت پای صندوق‌ها حاضر شوند

معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون گفت: مردم با خیال راحت پای صندوق‌های رای حاضر شوند، چرا که تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی در ۱۱۰ شعب رای گیری در شهرستان رعایت خواهند شد.

او با اشاره به آموزش‌های ارائه شده به مجریان انتخابات ۱۴۰۰ در خصوص رعایت نکات بهداشتی اظهار داشت: شعب و حوزه‌های انتخابیه در ۲ نوبت قبل و بعد از انتخابات ضدعفونی می‌شوند همچنین ماسک سه لایه، مواد ضدعفونی کننده و الکل آماده شده که بین حوزه‌های انتخابیه توزیع خواهد شد و مردم نگران سلامت حوزه‌های انتخابی نباشند.

هلال احمر آماده نظارت بر اجرای اصول بهداشتی در شعب اخذ رأی است

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طبق درخواست وزارت کشور و دستور ریاست جمعیت هلال احمر کشور وظیفه حفظ و نظارت بر اجرای دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری به جمعیت هلال‌احمر واگذار شده است و بیش از یک هزار داوطلب جمعیت هلال‌احمر در استان طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده آمادگی دارند در طول مدت رأی‌گیری در شعب اخذ رأی حضور یافته و بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت کنند.

او در ادامه با ابراز امیدواری از برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری افزود: در این فعالیت که به عنوان طرح «حامیان سلامت» نامگذاری شده است روز جمعه ۲۸ خردادماه اعضای جمعیت هلال‌احمر در شعب اخذ رأی حضور دارند.

رسانه‌ها مردم را به حضور پای صندوق‌های رای تشویق کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان گفت: رسانه‌ها مردم را به حضور حداکثری پای صندوق‌های رای تشویق کنند.

او با اشاره به ارتباطات گسترده دفتر امام جمعه اهواز و اصحاب رسانه استان افزود: نقش رسانه‌ها در مقابله با آتشبار‌های رسانه‌ای دشمن درخصوص انتخابات مهم و حیاتی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد بیان داشت: دشمن برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات یا کاهش حضور آن‌ها پای صندوق‌های رأی آتشبار‌های رسانه‌ای خود را روشن کرده و شما اهالی رسانه هستید که باید کار کنید.

امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت و اثرگذاری تولید کلیپ‌های یک تا ۲ دقیقه‌ای با موضوعات مختلف به ویژه انتخابات، اظهار کرد: امیدواریم با حضور پرشور و انقلابی مردم شاهد روی کارآمدن فرد اصلح و مدبر برای اداره کشور باشیم.

۱۰۰ هزار رای اولی در خوزستان پای صندوق‌های رای می‌روند

کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان انتخابات را مظهر وحدت و جلوه‌گاه اقتدار کشور است و گفت: ۱۰۰ هزار رای اولی در استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند شرکت کنند.

او به جایگاه مهم انتخابات در انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ساختار دیوان سالاری در طول تاریخ نقشی برای مردم نداشته که این امر با ظهور انقلاب اسلامی دگرگون شد و مردم نقش اساسی در کشور ایفا کردند و حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نشان دهنده مردمی بودن این انقلاب است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار