آخرین خبر‌ها از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری استان بوشهر را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، جدیدترین خبر‌ها از ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و تیره‌های عشایری استان بوشهر در این بسته خبری آمده است.

ستاد تبلیغاتی یا مرکز پخش موسیقی؟

ساعت ۲۴ دیشب یعنی چهارشنبه ۲۶ خرداد زمان یک هفته‌ای تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر و روستا پایان یافت.

در آخرین ساعات تبلیغات مقابل ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها شلوغ بود و ستاد‌ها نیز به محل پخش موسیقی تبدیل شده بودند؛موسیقی‌هایی اغلب شاد که گاه با حرکات موزون هواداران همراه شده بود. برخی هم گروه‌های موسیقی دعوت کرده بودند.

تجمع مردم در برخی ستاد‌ها بسیار زیاد بود. خیابان‌ها نیز شلوغ بودند.

نامزد‌ها و هوادارانشان تلاش می‌کردند به هر شکلی شده مردم را به سمت نامزد مورد نظر خود جلب کنند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیش از این درباره تجمع‌ها در ستاد‌های انتخاباتی هشدار داده و آن را یکی از عوامل گسترش کرونا اعلام کرده بودند.

تبلیغات ممنوع شد

تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌ها که از بیستم خرداد آغاز شده بود ساعت ۲۴ دیشب به پایان رسید و به گفته دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر پس از این ساعت تبلیغات ممنوع است.

اگر چه تبلیغات در این دوره بیشتر در فضای مجازی در جریان بود، اما باز هم پوستر‌ها در نقاط مختلف شهر‌ها نصب شدند. حتی برخی جا‌ها که از نظر قانون ممنوع بود.

از اوج تبلیغات در ساعات پایانی تا آمادگی استان بوشهر برای برگزاری انتخاباتی قانونمند

این موضوع با واکنش مردم نیز رو به رو شد به طوری که می‌گفتند چرا کسانی که قرار است در مسئولیت امور شهری را بر عهده بگیرند به قوانین بی‌توجهند.

اعلام حمایت گروه‌های مختلف از نامزد‌ها

اعلام حمایت گروه‌ها و افراد مختلف از نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر به ویژه شورای شهر بوشهر دیروز و دیشب ادامه یافت و اعلام حمایت‌ها در فضای مجازی منتشر شد.

مردم امیدوارند که اعلام حمایت‌های پیدا و پنهان منجر به امتیازگیری‌های بعدی نشود.

آمادگی برای برگزاری انتخاباتی سالم وقانونمند

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد که همه امکانات وتمهیدات برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند در روز جمعه ۲۸ خرداد آماده است.

محمدتقی ایرانی افزود: هزار و ۷۲۵ صندوق برای جمع آوری رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر وروستا تعیین شده که هزار و ۸۰۲ صندوق ثابت و بقیه سیار است.

از اوج تبلیغات در ساعات پایانی تا آمادگی استان بوشهر برای برگزاری انتخاباتی قانونمند

او ادامه داد: صندوق‌های سیار به همه مناطق سخت‌گذر و سکو‌های نفت و گاز فرستاده خواهند شد تا همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

۷۹۷ هزار و ۹۵۱ بوشهری واجد شرایط رای

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا هستند که از این تعداد ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر زن هستند.

خسرو دهقانی رای اولی‌های استان را هم ۱۸ هزار و ۴۳۸ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۹ هزار و ۳۷۹ نفر مرد و ۹ هزار و ۵۹ نفر زن هستند.

او افزود: تعداد واجدین شرایط مرد استان حدود ۵۴ درصد و واجدین شرایط زن حدود ۴۶ درصد است که به نظر می‌رسد بخش زیادی از درصد بیشتر واجدین شرایط مردان نسبت به زنان به علت وجود کارگران و نیرو‌های کار مرد غیر بومی شاغل در شهرستان‌های عسلویه و کنگان است.

از اوج تبلیغات در ساعات پایانی تا آمادگی استان بوشهر برای برگزاری انتخاباتی قانونمند

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: شهرستان بوشهر با مجموع ۱۹۸هزار و ۸۲۲ نفر بیشترین و شهرستان دیلم با ۲۴ هزار و ۱۰۷ نفر کمترین آمار رای دهندگان استان را به خود اختصاص داده‌اند.

۴۰ شهر و ۳۹۹ روستای بوشهر شورا دارند

نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری در استان بوشهر برای تشکیل ۳۹۹ شورای روستا با هزار و ۲۸۹ کرسی و ۱۵ تیره عشایری با ۴۵ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

نامزد‌های انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها نیز در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.