آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی شورا‌ها در خراسان شمالی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سردار  سعید مطهری زاده  فرمانده انتظامی خراسان شمالی در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: با توجه به اهمیت شرکت در انتخابات و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم، لازم است تا ضمن حضور خودمان در انتخابات، دیگران و به خصوص خانوادهایمان را برای حضور در سرنوست کشور تشویق کنیم.

او افزود:از آنجا که انتخابات ۱۴۰۰ یکی از سرنوشت سازترین انتخابات فعلی می‌باشد لذا همه ما باید برای تشویق و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای گام برداریم که حضور پرشور مردم در انتخابات باعث تثبیت امنیت، عزت و اقتدار کشور در جهان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان از بکارگیری ۴۲۰۰ نیروی پلیس در کنار بسیج برای برقراری امنیت انتخابات خبر داد و گفت : پلیس با برنامه ریزی و آمادگی کامل برای این هدف والا در ۱۲۰۴ شعبه اخذ رای با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مستقر و تا زمان پایان رای گیری و تحویل صندوق‌ها به مراجع ذی صلاح مشغول انجام وظیفه می‌باشد.

سردار مطهری زاده افزود : پلیس از هر گونه جناح گیری سیاسی به دور می‌باشد و صرفا امنیت انتخابات را بر عهده دارد و در راستای تامین امنیت انتخابات امسال که نسبت به دوره قبل تعداد ۴۰۰ حوزه انتخابی بیشتر شده به همین نسبت تعداد ۱۵۰۰ نفر نیروی پلیس بیش از دوره قبل به کارگیری شده است.

او با تاکید بر آمادگی کامل پلیس برای برگزاری انتخابات افزود :به حمدالله با تلاش‌های شبانه روزی پلیس و سایر نهاد‌های امنیتی، استان خراسان شمالی از امنیت مطلوبی برخوردار و تاکنون هیچ مشکل خاصی در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در سطح استان گزارش نشده و از شهروندان خواست در برگزاری انتخاباتی امن و سالم با ماموران پلیس همکاری کنند.

پایان تبلیغات نامزد‌های شورا‌های  اسلامی شهر و روستا

 

دبیر ستاد انتخابات استان از پایان تبلیغات نامزد‌های شورا‌های  اسلامی شهر و روستا از ساعت ۲۴ دیشب خبرداد وگفت: پس از اتمام این مهلت هیچ کدام از ستاد‌ها چه در فضای مجازی و چه حقیقی، حق تبلیغات را ندارند و در صورت مشاهده هر گونه تبلیغات به کمیته ویژه تخلفات انتنخاباتی معرفی خواهند شد.


بیشتر بخوانید 


۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات، سکوت تبلیغاتی آغاز می‌شود تا فرصتی برای مردم گذاشته شود که با تفکر و تامل با توجه به اطلاعات کسب شده بهترین انتخاب را داشته باشند.

 

آماده‌سازی صندوق‌های اخذ رأی بجنورد؛ در آستانه انتخابات

  فرماندار بجنورد گفت: از مجموع ۳۵۰ شعبه اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ۲۱۰ شعبه اخذ رای در شهر بجنورد، ۱۰۰ شعبه در بخش مرکزی و ۴۳ شعبه در بخش حصار گرمخان برپاست.

اعتمادی فر با بیان اینکه انتخابات در شهر بجنورد بصورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود افزود: ۵۳۵ صندوق اخذ رای به این منظور در بجنورد اختصاص یافت.

عصمتی نماینده هیئت نظارت بر انتخابات استان هم از آمادگی همه اعضای این هیئت برای برگزاری انتخاباتی سالم خبر داد و گفت: همه اقلام و لوازم مورد نیاز در سر صندوق‌های اخذ رای تهیه و در داخل صندوق‌ها قرار داده شده تا در صبح روز رای گیری به شعب انتقال یابد و در آنجا پلمب شود.

رقابت شهرستان‌های استان برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات

 محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی  گفت: نمره متوسط حضور مردم خراسان شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ حدود ۵۷ درصد بود و رتبه چهارم کشور از نظر میزان مشارکت را کسب کردیم.

محمدعلی شجاعی افزود: از مردم استان خواستارم برای حفظ سرافرازی ایران اسلامی و ارج نهادن به خانواده‌های ایثارگران و شهدا پای صندوق‌های رای بیایند و بدانند تک تک رای آنان مهم است.

شجاعی با تاکید بر اینکه با هر دیدگاه و گرایش سیاسی برای حفظ عزت و قدرت نظام جمهوری اسلامی پای صندوق‌های رای بیایید، گفت: منتخبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا بدانند دولت‌های محلی خودگردان کوچک هستند که باید شرایط ایجاد درآمد پایدار را فراهم کنند.

او با بیان اینکه مردم باید با آگاهی به کاندیدا‌های دارای برنامه رای بدهند، افزود:نگاه ما به برگزاری انتخابات در استان نگاهی با تاکید بر رعایت قانون و انجام وظیفه است.

شجاعی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های حاکمیتی نظام در استان کنار یکدیگر هستند و همدلی و همفکری دارند، افزود: در استان به خوبی مسیر رساندن تعرفه‌ها به شعب اخذ رأی طی و بسته‌های بهداشتی با هدف رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شعب اخذ رأی تهیه شده است.

محمدعلی شجاعی گفت: در استان حدود ۲۶ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارت فرآیند برگزاری انتخابات را انجام خواهند داد و تمامی تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در شهر‌های بجنورد و شیروان به صورت الکترونیک اندیشیده شده است.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه خراسان شمالی آنچنان که حق و شایسته مردم استان است پیشرفت نکرده است، افزود: نگاه ایجاد تحول در استان برقرار است و برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در استان باید افراد دلسوز، دارای انگیزه و با سواد و متخصص لازم پای کار بیایند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.